فنگ شویی جنوب خانه برای بهبود شهرت و خوشنامی

فهرست مطالب ( نمایش )

Close
۳.۸
(۸۴)

این مقاله به بررسی فنگ شویی جنوب خانه، عناصر تقویت کننده، تخریب و تضعیف کننده آن، نمادها و درمانگرهای این بخش می پردازد. در سری مقالات فنگ شویی گلخانه ایران، فنگ شویی بر اساس فنگ شویی هشت گانه با قطب نما بررسی می گردد و جهت های جغرافیایی مبنای اصلی فنگ شویی مد نظر قرار می گیرد.

خدمات پاکسازی انرژی منزل و محل کار
خدمات پاکسازی انرژی توسط گلخانه ایران

برای تشخیص جهت های فنگ شویی، مقاله عناصر و جهت های فنگ شویی را مطالعه نمایید تا با روش پیدا کردن جهت ها در منزل و محل کار خود آشنا شوید. پس از پیدا کردن بخش جنوب خانه یا محل کار، با راه حل هایی که در این مقاله در اختیارتان قرار می دهیم، اقدام به فنگ شویی جهت جنوب نمایید.

ماهیت جهت جنوب در فنگ شویی

Phoenix in Southern Feng Shui
ققنوس نماد آتش در بخش جنوبی

جهت جنوب در فنگ شویی، بخش شهرت و خوشنامی می باشد. عنصر آن آتش و رنگ آن قرمز، نارنجی، بنفش، شرابی و صورتی می باشد. عنصر چوب تقویت کننده و عنصر آب تخریب کننده آن و عنصر خاک تضعیف کننده آن می باشد. اگر با وجود شخصیت مثبتی که دارید، خوشنام نیستید، یا دارای کسب و کار هستید و برند شما با تمامی تبلیغات و نکات مثبتی که دارد، به آوازه ای درخور نمی رسید و .. شاید علت آنها، وجود مشکل در بخش جنوبی خانه است.

البتهه باید یادآور شویم که منظور از شهرت، چیزی همانند شهرت سلبریتی ها نیست! منظور شهرت و خوشنامی شما در میان افرادی است که شما را می شناسند یا شهرت برند شرکتی شما برای مشتریانی که دنبال کسب و کار شما هستند. به طوریکه با فنگ شویی جنوب خانه و محل کارتان به این خوشنامی خواهید رسید.

چه مکان هایی در فنگ شویی جنوب قرار بگیرد؟

در فنگ شوی قطب نما یا هشت گانه، فنگ شویی را از جزء به کل انجام میدهیم. بدین صورت که در بخش های مختلف خانه، مانند آشپزخانه، پذیرایی، اتاق خواب و… هشت جهت را پیدا کرده و برای هر بخش فنگ شویی را به طور کامل انجام می دهیم. با فنگ شویی هر بخش به طور مجزا، انرژی در خانه یا محل کار جریان پیدا می کند.

به این صورت، از فنگ شویی جزء به فنگ شویی کل میرسیم. با این حال، اگر هنوز نقشه خانه طراحی نشده است و میخواهید به عنوان یک معمار یا طراح، قسمت هایی مثل آشپزخانه، اتاق خواب و… را بر اساس فنگ شویی تعبیه کنید. یا ساختمان بنا شده و بخش ها مشخص شده اند و میخواهید ایرادات کار را در بیاورید. در طراحی بخش ها برای فنگ شویی جنوب خانه باید ها و نباید هایی وجود دارد.

از آنجایی که بخش جنوب دارای انرژی بالایی است، بهتر است مکان های زیر در آن قرار گیرد:

  • آشپزخانه بهتر است در این بخش قرار گیرد.
  • قرار گرفتن اتاق مطالعه و اتاق مهمانی در این بخش خوب است.
  • کارهایی با فعالیت های بدنی و ورزشی در این بخش انجام گیرد. به عنوان اتاق ورزش نیز عالی است.
  • اتاق زوج جوان در این بخش قرار گیرد.

مکان های زیر نباید در بخش جنوب خانه و محل کار قرار گیرند:

  • وجود سرویس بهداشتی، حمام و انباری در این بخش به سلامتی و روابط افراد ساکن لطمه وارد می کند. در صورت وجود باید درمان شود که در مقاله های فنگ شویی سرویس بهداشتی و حمام و فنگ شویی انباری به راهکارهای ساده و عملی درمان این بخش ها پرداخته ایم.
  • اتاق خواب کودکان در این بخش قرار نگیرد.
  • در این قسمت استراحت نکنید. چرا که خستگی شما در این بخش رفع نخواهد شد.

تقویت جنوب در فنگ شویی

تقویت جنوب در فنگ شویی
دیوار قرمز در فنگ شویی جنوب

برای فنگ شویی جنوب لازم است این موارد را خوب به خاطر بسپارید: عنصر این بخش آتش، رنگ آن قرمز، صورتی، بنفش، شرابی و نارنجی، شکل آن مثلث و اشکال گوشه تیز است. تقویت کننده آن، عنصر چوب می باشد. آب تخریب کننده و خاک تضعیف کننده آن است.

برای تقویت جهت جنوب در فنگ شویی خانه یا محل کار، به نکات زیر توجه کنید:

  • در این بخش بهتر است از تقویت کننده ها استفاده کنید.
  • تخریب کننده ها را کنار بگذارید و در بخش دیگری استفاده کنید.
  • حدالامکان از تضعیف کننده ها استفاده نکنید.
  • در صورت وجود عنصر آب در این بخش، از عنصر چوب کنار آب استفاده کنید. چرا که عنصر چوب، تضعیف کننده آب و تقویت کننده آتش است.
  • از فواره، آب نما و آکواریوم به هیچ وجه استفاده نکنید.
  • رنگ دیوار جهت جنوب در فنگ شویی می تواند آبی و سبز روشن، سبز تیره، قهوه ای رنگ چوب و رنگ های عنصر آتش باشد. همچنین می توان از دیوار الواری یا دیوار سبز در این بخش استفاده نمود.
  • همانند فنگ شویی شرق و فنگ شویی جنوب شرقی، در این بخش نیز می توان به تعداد زیاد از گل های طبیعی استفاده نمود. پیشنهاد می شود گیاهان اکسیژن ساز آپارتمانی را اولویت قرار دهید. برای اطلاعات بیشتر به مقاله آموزش فنگ شویی گیاهان مراجعه نمایید.
  • آیینه بزرگ در این بخش می تواند درمانگر خوبی باشد. اگر سرویس بهداشتی در این بخش قرار دارد، حتما روی دیوار خارجی آن آیینه مستطیلی با قاب قرمز، سبز یا آبی روشن نصب گردد.
  • از نمادهای مرتبط با این بخش برای تقویت جهت جنوب خانه استفاده گردد.
  • در این قسمت به هیچ عنوان از تصویر شکست، وسایل با خاطرات بد وعکس هایی که نشان دهنده سختی هستند، استفاده نکنید.
  • تلویزیون می تواند در این بخش قرار گیرد، اما تلویزیون عنصر فلز است و مقداری باعث تضعیف عنصر آتش می شود.

نمادهای جهت جنوب در فنگ شویی

Fire element in Southern Feng Shui
شومینه از نمادهای عنصر آتش
  • نمادهای چوبی در این بخش به عنوان تقویت کننده عمل می کنند.
  • تصویر ققنوس، پرنده آتشین
  • شومینه و شمع
  • لوستر یا دیوار کوب قرمز
  • تصاویر شخصیت های موفق خوشنام
  • تصویر آرزوهایتان

ماهیت و عناصر جنوب در فنگ شویی چیست؟

جهت جنوب در فنگ شویی، بخش شهرت می باشد. عنصر آن آتش و رنگ آن قرمز، بنفش، نارنجی، شرابی، صورتی می باشد. عنصر چوب تقویت کننده، عنصر آب تخریب کننده و عنصر خاک تضعیف کننده آن می باشد.

در فنگ شویی جنوب از چه نمادهایی استفاده کنیم؟

برای تقویت بخش جنوب خانه و محل کار و بهبود شهرت و خوشنامی از نمادهایی مانند شومینه و شمع، لوستر یا دیوارکوب قرمز، تصاویر آدم های موفق خوشنام، تصویر یا تابلو آرزوها، قاب مستطیلی با رنگ عنصر آتش یا عنصر چوب و گل و گیاه طبیعی استفاده نمایید.

چه مکان هایی بهتر است در جنوب قرار گیرد؟

این بخش انرژی بالایی دارد. بنابراین مکان هایی برای فعالیت های ورزشی و اتاق ورزش، اتاق مهمانی و اتاق زوج جوان می تواند در این بخش قرار گیرند. همچنین به دلیل عنصر آتش در این بخش، بهتر است آشپزخانه در این مکان قرار گیرد.

منابع زیر برای مطالعات بیشتر و افزایش آگاهی در مورد فنگ شویی جنوب خانه مفید است:

باگوآ در ویکی پدیا

یین و یانگ در ویکی پدیا

فنگ شویی در ویکی پدیا

میزان امتیاز از راست به چپ افزایش می یابد.

میانگین امتیاز ۳.۸ / ۵. تعداد آرا: ۸۴

هیچ امتیازی ثبت نشده است. شما اولین امتیاز دهنده باشید!

این مقالات را هم بخوانید!

6 پاسخ

  1. با سلام
    ظاهرا سرویس بهداشتی هیچ جای منزل نباید قرار بگیره هر قسمتی رو مطالعه میکنم نوشته سرویس بهداشتی اونجا نباشه

    1. خونه پدری من سرویس سمت غرب هست
      اما درش کلا تو حیاط یعنی باید بری رو ایون پشتی بعد بری سرویس…ایا برای سال ۲۰۲۴که غرب ستاره منفی داره نیاز به درمانگر داره؟یا چون بیرون از خونس موردی نداره

      1. از این نظر که سرویس در بیرون منزل هست بسیار عالی هست. از نظر ستاره منفی باید خدمتتون عرض کنم که در دنیا افراد بسیار بسیار کمی به علم آسترونومی واقعی آشنا هستند. اطلاعاتی که در این رابطه به افراد داده میشه اغلب صحیح نیستند و بهتره بهشون توجهی نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصول مورد نظر خود را جستجو کنید.