فنگ شویی شمال شرقی خانه برای تحصیل و دانش

فهرست مطالب ( نمایش )

Close
۳.۷
(۷۷)

این مقاله به بررسی فنگ شویی شمال شرقی خانه و محل کار، عناصر تقویت کننده، تخریب و تضعیف کننده آن، نمادها و درمانگرهای این بخش می پردازد. در سری مقالات فنگ شویی گلخانه ایران، فنگ شویی بر اساس فنگ شویی هشت گانه یا قطب نما بررسی می گردد و جهت های جغرافیایی مبنای اصلی فنگ شویی مد نظر قرار می گیرد.

خدمات پاکسازی انرژی منزل و محل کار
خدمات پاکسازی انرژی توسط گلخانه ایران

برای تشخیص جهت های فنگ شویی، مقاله عناصر و جهت های فنگ شویی را مطالعه نمایید تا با روش پیدا کردن جهت ها در منزل و محل کار خود آشنا شوید. پس از پیدا کردن بخش شمال شرقی خانه یا محل کار، با راه حل هایی که در این مقاله در اختیارتان قرار می دهیم، اقدام به فنگ شویی شمال شرقی خانه نمایید.

ماهیت جهت شمال شرقی در فنگ شویی

عنصر زمین یا خاک در فنگ شویی
شمال شرقی در فنگ شویی

جهت شمال شرقی در فنگ شویی، عنصر خاک و رنگ آن کرمی، بژ، زرد و شکل آن مربعی می باشد. عنصر آتش تقویت کننده شمال شرقی و عنصر چوب تخریب کننده پایه یک آن، عنصر آب تخریب کننده پایه دو آن و عنصر فلز تضعیف کننده آن می باشد. جهت شمال شرقی در فنگ شویی، بخش تحصیل و دانش است. اگر در تحصیل خود یا فرزندتان مشکل ایجاد شده است، به علم و دانش خود یا اعضای خانواده، چیزی اضافه نمی شود، یا به کسب دانش و تحصیل بی علاقه شده اید، در محل کار افرادی با دانش پایین استخدام می کنید و .. شاید علت آنها، وجود مشکل در بخش شمال شرقی خانه است. این بخش مهمترین بخش برای پیشرفت تحصیلی و دانش می باشد.

بایدها و نبایدها در فنگ شویی جهت شمال شرقی

در فنگ شوی قطب نما یا هشت گانه، فنگ شویی را از جزء به کل انجام میدهیم. بدین صورت که در بخش های مختلف خانه، مانند آشپزخانه، پذیرایی، اتاق خواب و… هشت جهت را پیدا کرده و برای هر بخش فنگ شویی را به طور کامل انجام می دهیم. با فنگ شویی هر بخش به طور مجزا، انرژی در خانه یا محل کار جریان پیدا می کند.

به این صورت، از فنگ شویی جزء به فنگ شویی کل میرسیم. با این حال، اگر هنوز نقشه خانه طراحی نشده است و میخواهید به عنوان یک معمار یا طراح، قسمت هایی مثل آشپزخانه، اتاق خواب و… را بر اساس فنگ شویی تعبیه کنید. یا ساختمان بنا شده و بخش ها مشخص شده اند و میخواهید ایرادات کار را در بیاورید. باید بدانید در طراحی بخش ها برای فنگ شویی شمال شرقی خانه چه باید ها و نباید هایی وجود دارد.

مکان های زیر بهتر است در جهت شمال شرقی قرار گیرد:

  • اتاق بازی کودک، اتاق ورزش، کتابخانه با رنگ زرد یا کرم، فضای مطالعه در این مکان قرار گیرد.
  • بازی های فکری و آموزشی در این بخش انجام شود.
  • اتاق مطالعه یا میز مطالعه در شمال شرقی قرار بگیرد.
  • آشپزخانه عنصر آتش دارد، پس وجود آشپزخانه در شمال شرق مشکلی ندارد.

مکان های زیر نباید در جهت شمال شرقی قرار گیرند:

  • وجود سرویس بهداشتی، حمام و انباری در این بخش به تحصیل و دانش افراد ساکن لطمه وارد می کند. در صورت وجود باید درمان شود که در مقاله ” فنگ شویی سرویس بهداشتی ” به طور کامل به بررسی فنگ شویی این مکان ها پرداخته ایم.
  • جهت شمال شرقی در فنگ شویی دارای یانگ بالا می باشد. انرژی یانگ برای اتاق خواب زوجین مناسب نیست. اما اگر به عنوان اتاق خواب بچه ها انتخاب شود، مشکلی ندارد.
  • رنگ آبی و سبز برای این بخش مناسب نیست. بنابراین دیوار سبز در شمال شرق اشتباه است.
  • برای استراحت نوزاد مناسب نیست.
  • اشیای فلزی مانند تلویزیون، تخت ماساژ، وسایل برقی را در این مکان قرار ندهید.
  • حد الامکان از قرار دادن انواع گل و گیاه و اشیای چوبی در این مکان پرهیز کنید.

تقویت جهت شمال شرقی در فنگ شویی

فنگ شویی شمال شرقی و بهبود تحصیلات
تقویت بخش شمال شرقی در فنگ شویی

عنصر این بخش خاک، رنگ آن کرمی، زرد، بژ و قهوه ای های به رنگ خاک، شکل آن مربع است. تقویت کننده آن، عنصر آتش می باشد. چوب تخریب کننده پایه ۱ آن، آب تخریب کننده پایه ۲ و فلز تضعیف کننده آن است. برای تقویت جهت شمال شرقی در فنگ شویی خانه یا محل کار، به نکات زیر توجه کنید:

  • در این بخش بهتر است از تقویت کننده ها استفاده کنید.
  • تخریب کننده ها را کنار بگذارید و در بخش دیگری استفاده کنید.
  • حدالامکان از تضعیف کننده ها استفاده نکنید.
  • در صورت وجود عنصر چوب در این بخش، از رنگ های عنصر خاک کنار چوب استفاده کنید تا تضعیف کننده چوب و تقویت کننده خاک باشد.
  • رنگ دیوار در جهت شمال شرقی را می توان کرمی کرد و با تابلوهای نمادین آن را تقویت نمود.
  • گیاهان به دلیل ماهیت چوب بودن، مناسب این بخش نیستند. برای استفاده از گیاهان در این بخش آنها را ۵ عنصر کنید. برای اطلاعات بیشتر به مقاله آموزش فنگ شویی گیاهان مراجعه نمایید.
  • آینه بزرگ در این بخش می تواند درمانگر خوبی باشد. اگر سرویس بهداشتی در این بخش قرار دارد، حتما روی دیوار خارجی آینه مربعی یا لوزی غیر چوبی با قاب رنگ کرم، زرد، بژ، شرابی، قرمز، نارنجی یا صورتی نصب گردد.
  • از نمادهای مرتبط با این بخش برای تقویت جهت شمال شرقی خانه استفاده گردد.
  • تابلوی فرد در حال مطالعه مناسب این بخش است.

نمادها و درمانگرهای شمال شرقی در فنگ شویی

درمانگرها در فنگ شویی شمال شرقی
تابلو مطالعه کردن در فنگ شویی شمال شرقی
  • کریستال به عنوان نماد خاک و آخرین حد درمانگری در فنگ شویی شمال شرقی
  • تابلو نقاشی فرد در حال مطالعه
  • اشیای سرامیکی و چینی
  • سنگ های طبیعی از کوه و ساحل
  • گلدان های سفالی
  • آینه مربعی با قاب آینه مشکی، زرد و قرمز

منابع زیر برای مطالعات بیشتر و افزایش آگاهی مفید است:

باگوآ در ویکی پدیا

یین و یانگ در ویکی پدیا

فنگ شویی در ویکی پدیا

میزان امتیاز از راست به چپ افزایش می یابد.

میانگین امتیاز ۳.۷ / ۵. تعداد آرا: ۷۷

هیچ امتیازی ثبت نشده است. شما اولین امتیاز دهنده باشید!

این مقالات را هم بخوانید!

8 پاسخ

  1. سلام سلام من به شخصه ممنونم از اطلاعاتی که سخاوتمندانه در اختیار ما گذاشتید 🤗🥰ببخشید من در قسمت شمال شرقی کسری بنا دارم میشه راهنماییم کنید چیکار کنم‍؟

    1. سلام بانو. ممنون از انرژی مثبت شما
      شمال شرقی کل خونه یا بخشی از خوه؟ مثلا اتاق خواب؟ و اینکه این کسری تو رفتگی هست یا بیرون زدگی؟

  2. سلام عزیزجان متشکرم از مطالب مفیدتون.
    سوالم اینه من در قسمت شمال شرق گم شدگی دارم یعنی کلا قسمت شمال شرق رو ندارم پارکینگ همسایه امه و دیوار مشترکمون میشه شمال خونه ام .باید چیکار کنم ؟

    1. سلام و ممنون از انرژی خوبتون. فنگ شویی رو از جزء به کل انجام بدهید تا مساله رفع شود. یعنی به جای در نظر گرفتن نقشه کل خانه، تک تک قسمت های خانه را جهت یابی و فنگ شویی کنید.

  3. ممنون از مطالب مفیدتون ،حمام خونمون توقسمت شمال شرقی که بخش ثروت همسرم هست وتواتاق دونفرمون افتاده وسرویس هم توقسمت شمال شرقی وداخل راهرو هست چطور حمام وسرویس روفنگشویی کنم؟درضمن توشمال شرق بیرون زدگی هم داره

  4. سلام وقتتون بخیر
    قسمت جنوب شرق اتاق من که عنصرم چوب گفتند برای مطالعه مناسب ولی در این قسمت درب اتاق قرار داره و با پرسشی که داشتم گفتند شمال شرقی هم مناسب ولی من که عنصر چوب دارم تخریب کننده این قسمت نیستم؟
    برای رنگ دیوار من جهت های فرعی اتاقم گوشه ها میشن بعد اگر بخوام رنگ کنم مثلا یک دیوار کامل شمال اتاق سبز میکنم به نظرتون مشکلی داره و در این مورد لطفا توضیحات بیشتری بدید چون بنده کامل متوجه منظورتون نشدم مچکرم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصول مورد نظر خود را جستجو کنید.