نقشه پاکوآ چیست و چگونه رسم میشود؟

فهرست مطالب ( نمایش )

Close
۳.۴
(۱۶)

نقشه پاکوا چیست؟ هدف از داشتن نقشه پاکوآ در فنگ شویی چیست؟ رسم نقشه پاکوآ به چه شکل است؟ چگونه از نقشه پاکوآ استفاده کنیم؟ با گلخانه ایران همراه باشید تا به پاسخ تمامی این سوالات بپردازیم!

خدمات پاکسازی انرژی منزل و محل کار
خدمات پاکسازی انرژی توسط گلخانه ایران

نقشه پاکوا چیست؟

برای درک اینکه نقشه پاکوآ چیست، ابتدا بهتر است با معنی فنگ شویی آشنا شویم. فنگ شویی متشکل از دو کلمه فنگ به معنی باد و شویی به معنی آب می باشد. فنگ شویی هنر و علم متعادل کردن و هماهنگی بین انسان و طبیعت اطرافش به منظور ایجاد آرامش می باشد. در این مقاله، به بررسی نقشه پاکوآ در فنگ شویی ۸ گانه یا قطب نما می پردازیم.

در فنگ شویی ۸ گانه یا قطب نما، بر خلاف دیگر مکتب های فنگ شویی، جهات جغرافیایی را مبنای اصلی گردش انرژی قرار می دهیم و بر همین اساس، جهت های فنگ شویی را یافته و به فنگ شویی بخش های مختلف می پردازیم. در دیگر فنگ شویی ها درب ورودی منزل، مبنای فنگ شویی می باشد.

نقشه پاکوآ اصلی ترین عنصر در فنگ شویی می باشد. به کمک پلان منزل و نقشه پاکوآ بخش ثروت، سلامتی، سفر، ازدواج و عشق و… مشخص می گردد. پس از مشخص شدن جهت های مختلف، فنگ شویی انجام می گردد.

نکته: منظور از پلان نقشه کوچکی از خانه، محل کار و… می باشد که در مقیاس خاصی کوچک شده است. به طور مثال، ممکن است هر یک متر را یک سانتی متر در نظر گرفته و پلان خود را رسم کرده باشید.

نقشه پاکوآ ، یک هشت ضلعی منتظم می باشد که به هشت قسمت تقسیم شده و در مرکز نیز یک دایره کوچک دارد. بنابراین نقشه پاکوآ ۹ بخش شمال، شرق، جنوب، غرب، شمال شرقی، جنوب شرقی، جنوب غربی، شمال غربی و مرکز را در فنگ شویی مشخص می نماید.

بعضا نام جدول پاکوآ را نیز میشنویم. جدول پاکوآ یک جدول ۳ در ۳ می باشد که ۹ بخش فنگ شویی را مشخص می نماید و ظاهری متفاوت با نقشه پاکوآ دارد.

در ادامه ، به رسم نقشه باگوا پرداخته و سپس بخش های مختلف را بررسی خواهیم نمود.

رسم نقشه پاکوآ

رسم نقشه پاکوآ در فنگ شویی
نقشه پاکوا ساده روی کاغذ

در صورتی که پلان شما ( نقشه محل کار، خانه و… ) غیر کاغذی است، مثلا به صورت یک فایل پی دی افی یا یک عکس داخل گوشی شماست، بهتر است از نقشه الکترونیکی استفاده نمایید. در ادامه می توانید نقشه پاکوآ را از همین مقاله دانلود و استفاده نمایید.

برای مواقعی که پلان شما بر روی کاغذ است، می توانیم از پاکوآ روی تلق استفاده کنیم. ابتدا نقشه پاکوا را روی کاغذ رسم کنیم و سپس یک تلق سفید و شفاف روی کاغذ قرار داده و با ماژیک خطوط مشخص کننده بخش ها را روی آن ترسیم کنیم. در ادامه، کشیدن پاکوآ روی کاغذ را آموزش داده و فایل آماده برای پرینت را در اختیارتان قرار می دهیم.

نسخه الکترونیکی نقشه پاکوا

برای استفاده از نقشه پاکوآ روی پلان های الکترونیکی، ابتدا فایل زیر که یک عکس پی ان جی از نقشه پاکوآ است را دانلود نمایید.

اگر پلان شما به صورت عکس است، داخل گوشی و یا کامپیوتر خود یکی از نرم افزارهای ویرایش تصاویر را باز کنید. داخل نرم افزار هر دو تصویر پلان و نقشه باکوا را باز کنید. پاکوآ بایستی روی پلان قرار گیرد. مرکز نقشه پاکوآ را دقیقا روی مرکز پلان قرار دهید.

برای اینکار شما باید با علم مرکز گیری پلان آشنا باشید. اگر بلد نیستید چگونه روی پلان مرکز گیری انجام دهید، سری به مقاله مرکز گیری پلان برای فنگ شویی بزنید. سپس جهت شمال باکوا را روی جهت شمال پلان تطببیق دهید. بدین صورت بخش های مختلف فنگ شویی روی پلان مشخص می گردند.

رسم نقشه پاکوا روی کاغذ

برای رسم نقشه پاکوآ روی کاغذ، ابتدا یک مربع به اضلاع دلخواه مانند ۱۶ در ۱۶ سانتی متر رسم می کنیم. قطر های مربع را رسم می کنیم. به این ترتیب ۴ قسمت از ۹ قسمت پاکوآ را داریم. وسط هر ۴ ضلع مربع را پیدا و سپس نقاط روبه رویی را به یکدیگر متصل می کنیم. بدین صورت ۸ قسمت از ۹ قسمت رسم میشود. سپس سوزن پرگار را روی مرکز مربع که از تلاقی خطوط به دست آمده، قرار داده و یک دایره به شعاع نیم سانتی متر رسم می کنیم.

برای داشتن خطوط هشت ضلعی، کافیست پاره خط هایی به طول نصف طول ضلع مربع، از مرکز جدا کرده و سپس نقاط را به صورت متوالی بهم وصل کنید تا یک هشت ضلعی دور خطوط شما رسم شود. اگر این هشت ضلعی را نیز رسم نکردید، ایرادی ندارد. چرا که داشتن مرکز و خطوط جدا کننده در عمل برای انداختن پاکوآ روی پلان کافیست!

حالا روی کاغذ، ۹ بخش نقشه پاکوآ را نام گذاری کنید. بخش اول را شمال در نظر گرفته و طبق نقشه جغرافیایی دیگر بخش های اصلی مانند شرق، غرب و جنوب را نیز مشخص کنید. سپس جهت های فرعی مانند شمال شرق و… را مشخص نمایید. قسمت مرکزی را نیز مرکز نام گذاری کنید.

حالا وسط ضلع بخش شمالی را پیدا کرده و آن را علامت گذاری کنید. سپس از مرکز به سمت بیرون ۸ ضلعی، خطی رسم کرده که از وسط بخش شمالی بگذرد. این خط نشان دهنده جهت شمال در نقشه پاکوآ است.

پس از رسم نقشه پاکوآ روی کاغذ، تلق سفید شفاف را روی نقشه قرار دهید. سپس با یک ماژیک خطوط نقشه را روی تلق رسم نمایید. رسم خط نشان دهنده جهت شمال را فراموش نکنید! پس از رسم خطوط، نام گذاری ها را نیز با ماژیک روی تلق انجام هید.

تبریک می گویم! رسم نقشه پاکوآ به اتمام رسید. به کمک این نقشه، می توانید تمامی جهت ها را روی پلان های کاغذی مشخص کنید.

تلق را روی پلان قرار داده و مرکز باکوا را دقیقا روی مرکز پلان قرار دهید. اگر بلد نیستید چگونه روی پلان مرکز گیری انجام دهید، سری به مقاله مرکز گیری پلان برای فنگ شویی بزنید. آنقدر تلق را بچرخانید تا خط شمال پاکوآ بر روی خط شمال پلان بیفتد. بدین صورت تمامی ۹ بخش فنگ شویی روی پلان مشخص می گردد.

اگر وقت یا انرژی کافی برای کشیدن نقشه پاکوآ ندارید. روی دکمه زیر کلیک کرده و نقشه پاکوآ آماده را دانلود و سپس روی تلق منتقل نمایید.

بخش های مختلف در نقشه پاکوآ

عناصر و رنگ بخش های نقشه پاکوآ
نقشه پاکوآ در یک نگاه

نقشه پاکوآ ۹ بخش مجزا دارد. هر یک از این بخش ها دارای رنگ های خاص، انرژی یین و یانگ، شکل های منحصر به فرد و ویژگی های مختص خود می باشند. شناخت هر یک از این بخش ها به شما در حل مسائل مادی، ثروت، سلامتی، خانواده، شهرت و خوشنامی، مسافرت، روابط و… کمک خواهد کرد.

بخش شمالی ( بخش کار و ثروت )

جهت شمال در فنگ شویی، عنصر آب و رنگ آن مشکی و سرمه ای می باشد. عنصر فلز تقویت کننده و عنصر خاک تخریب کننده آن و عنصر آتش تضعیف کننده آن و عنصر چوب تضعیف کننده پایه دو آن می باشد. اگر مداوم شغل عوض می کنید، نمی توانید کار مناسب پیدا کنید، پولتان برکت ندارد و .. شاید علت، وجود مشکل در بخش شمالی خانه است. برای پیشرفت کار، افزایش درآمد، یافتن کار مناسب و .. این بخش را تقویت و درمان کنید.

برای آشنایی با درمان و تقویت این بخش، به مقاله ” فنگ شویی شمال خانه ” مراجعه نمایید.

بخش شمال شرقی ( بخش تحصیل و دانش )

جهت شمال شرقی در فنگ شویی، عنصر خاک و رنگ آن زرد، بژ و قهوه ای خاکی می باشد. عنصر آتش تقویت کننده، عنصر چوب تخریب کننده پایه ۱ و عنصر آب تخریب کننده پایه ۲ و فلز تضعیف کننده آن است. برای بهبود روابط خانوادگی و افزایش سلامتی این بخش را تقویت و درمان کنید.

برای آشنایی با درمان و تقویت این بخش، به مقاله ” فنگ شویی شمال شرقی خانه ” مراجعه نمایید.

بخش شرقی ( بخش روابط خانواده و سلامتی )

جهت شرق در فنگ شویی، عنصر چوب و رنگ آن سبز پررنگ، سبز کم رنگ، یشمی، آبی کمرنگ و قهوه ای می باشد. عنصر آب تقویت کننده، عنصر فلز تخریب کننده و آتش تضعیف کننده آن است. برای بهبود روابط خانوادگی و افزایش سلامتی این بخش را تقویت و درمان کنید.

برای آشنایی با درمان و تقویت این بخش، به مقاله ” فنگ شویی شرق خانه ” مراجعه نمایید.

بخش جنوب شرقی ( مهمترین بخش ثروت )

جهت جنوب شرقی در فنگ شویی مهمترین بخش ثروت است و برکت پول را زیاد می کند. عنصر آن چوب است و فنگ شویی آن تا حدودی مشابه بخش شرق می باشد. برای آشنایی با درمان و تقویت این بخش، به مقاله ” فنگ شویی جنوب شرقی خانه ” مراجعه نمایید.

بخش جنوبی ( بخش شهرت)

جهت جنوب در فنگ شویی، عنصر آتش و رنگ آن قرمز، صورتی، شرابی، نارنجی و بنفش می باشد. تقویت آن با چوب، تخریب با آب و تضعیف آن با خاک است. برای خوشنامی و کسب شهرت این بخش را تقویت و درمان کنید.

برای آشنایی با درمان و تقویت این بخش، به مقاله ” فنگ شویی جنوب خانه ” مراجعه نمایید.

بخش جنوب غربی ( بخش روابط عاطفی و انرژی خانم یا مادر منزل )

جهت جنوب غربی خانه در فنگ شویی، عنصر خاک و رنگ آن زرد، بژ و قهوه ای خاکستری است. عنصر آتش تقویت کننده، عنصر چوب تخریب کننده پایه ۱ و عنصر آب تخریب کننده پایه ۲ و فلز تضعیف کننده آن است. برای بهبود انرژی مادر یا خانم منزل و همچنین روابط عاطفی این بخش را تقویت یا درمان کنید.

برای آشنایی با درمان و تقویت این بخش، به مقاله ” فنگ شویی جنوب غربی خانه ” مراجعه نمایید.

بخش غربی ( بخش فرزندان، فرزند آوری و خلاقیت )

جهت غربی در فنگ شویی، عنصر فلز و رنگ آن خاکستری، سفید، نقره ای، طلایی و مسی می باشد. خاک تقویت کننده، آتش تخریب کننده و آب تضعیف کننده آن است. برای بهبود انرژی فرزندان، فرزندآوری و افزایش خلاقیت این بخش را تقویت و درمان کنید.

برای آشنایی با درمان و تقویت این بخش، به مقاله ” فنگ شویی غرب خانه ” مراجعه نمایید.

بخش شمال غربی ( بخش مرد و پدر خانواده، سفر و دوستان )

جهت شمال غربی در فنگ شویی، عنصر فلز و رنگ آن خاکستری، سفید، نقره ای، طلایی و مسی می باشد. خاک تقویت کننده، آتش تخریب کننده و آب تضعیف کننده آن است. برای بهبود سلامتی مرد یا پدر خانواده، بهبود در امر مسافرت و بهبود روابط دوستانه و معاشرت این بخش را تقویت و درمان کنید.

برای آشنایی با درمان و تقویت این بخش، به مقاله ” فنگ شویی شمال غربی خانه ” مراجعه نمایید.

چگونه از نقشه باگوا در فنگ شویی استفاده کنم؟

دستورالعمل استفاده از باگوآ در فنگ شویی قطب نما:
مرکز نقشه باگوا را روی مرکز پلان خانه قرار دهید. نقشه را بچرخانید تا جهت شمال در نقشه باگوا با جهت شمال پلان خانه منطبق گردد.
پلان خانه را طبق بخش های مختلف باگوا به بخش های شمالی، شمال شرقی، شرق، جنوب شرقی و… تقسیم نمایید.
طبق راهنمای فنگ شویی هر بخش در سایت گلخانه ایران، منزل خود را فنگ شویی کنید.

هر بخش از باگوا نماد چیست؟

جهت شمال بخش کار و ثروت و عنصر آن آب است.
شمال شرقی بخش تحصیل و دانش و عنصر آن خاک است.
شرق بخش روابط خانواده و سلامتی و عنصر آن چوب است.
جنوب شرقی مهمترین بخش ثروت و عنصر آن چوب است.
جنوب بخش شهرت و عنصر آن آتش است.
جنوب غربی بخش روابط عاطفی و انرژی زن و عنصر آن خاک است.
غرب بخش خلاقیت، فرزندان و فرزندآوری و عنصر آن فلز است.
شمال غربی بخش مرد خانواده، سفر و دوستان و عنصر آن فلز است.

از کجا نقشه پاکوا را دانلود کنم؟

در همین مقاله می توانید به صورت رایگان اقدام به دانلود نقشه باگوا با فرمت های مختلف نمایید.

منابع زیر برای مطالعات بیشتر و افزایش آگاهی مفید است:

باگوآ در ویکی پدیا

یین و یانگ در ویکی پدیا

فنگ شویی در ویکی پدیا

میزان امتیاز از راست به چپ افزایش می یابد.

میانگین امتیاز ۳.۴ / ۵. تعداد آرا: ۱۶

هیچ امتیازی ثبت نشده است. شما اولین امتیاز دهنده باشید!

این مقالات را هم بخوانید!

10 پاسخ

  1. سلام.خیلی ممنونم از اطلاعات عالی و مفیدتون
    یه سوالم دارم اگه پاسخ بدید ممنون میشم:
    کپسول آتش نشانی و جعبه کمک‌های اولیه و داروها بهتره کدوم قسمت خونه قرار داده بشه.ممنونم

    1. درود بانو
      کپسول آتش نشانی با توجه به رنگ قرمز دارای عنصر آتش، جنس فلزی دارای عنصر فلز می باشد. بیشتر با توجه به رنگ کپسول خود تصمیم گیری نمایید.
      با توجه به رنگ قرمز آن می توان در بخش جنوبی ( عنصر آتش ) و بخش های شمال شرقی و جنوب غربی ( عنصر خاک ) آن را قرار داد.
      داروها بهتر است در کابینت یا یخچال که درب آن بسته می شود و به صورت مرتب و منظم قرار داده شود. از انباشت داروهایی که استفاده نمی شود در منزل جدا خودداری شود، چرا که بیماری خواهد آورد.

    2. سلام و عرض ادب ،
      تراس رو در نقشه پاکوا باید دید یا عضوی از خونه نیست؟
      اگر تراس بزرگ ولی بیرون زده باشه از بنا و جزوی از حیاط باشه منظورمه ،
      پیشاپیش ممنون از راهنماییتون

      1. درود بر شما
        تراس بخشی از خانه محسوب میشود. در مورد تراس منزل شما، به عنوان بیرون زدگی در نظر بگیرید و فنگ شویی انجام دهید.

  2. سلام خسته نباشید
    خانه من طبقه دوم هست ایا تراس و راه پله هم جز نقشه پاکوا هست یا ن؟
    ممنون میشم راهنماییم کنید

    1. برای مرکزگیری، هر بخش را به صورت مربع یا مستطیل روی نقشه پلان خط کشی نمایید. سپس ۴ گوشه را با خط کش به یک دیگر متصل نمایید. محل تلاقی خطوط همان مرکز میباشد
      در آینده مقاله کاملی در این زمینه منتشر خواهیم نمود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصول مورد نظر خود را جستجو کنید.