فنگ شویی شمال خانه و محل کار برای بهبود شغل و درآمد

فهرست مطالب ( نمایش )

Close
۳.۴
(۴۱۱)

این مقاله به بررسی جهت شمال در فنگ شویی، عناصر تقویت کننده، تخریب و تضعیف کننده آن، نمادها و درمانگرهای این بخش می پردازد. در سری مقالات فنگ شویی گلخانه ایران، فنگ شویی بر اساس فنگ شویی هشت گانه یا قطب نما بررسی می گردد. و جهت های جغرافیایی مبنای اصلی فنگ شویی مد نظر قرار می گیرد.

خدمات پاکسازی انرژی منزل و محل کار
خدمات پاکسازی انرژی توسط گلخانه ایران

برای تشخیص جهت های فنگ شویی، مقاله عناصر و جهت های فنگ شویی را مطالعه نمایید تا با روش پیدا کردن جهت ها در منزل و محل کار خود آشنا شوید. پس از پیدا کردن بخش شمالی خانه یا محل کار، با راه حل هایی که در این مقاله در اختیارتان قرار می دهیم، اقدام به فنگ شویی شمال خانه نمایید.

ماهیت جهت شمال در فنگ شویی

عناصر و خواص جهت شمال در فنگ شویی
ماهیت جهت شمال در فنگ شویی

جهت شمال در فنگ شویی، عنصر آب و رنگ آن مشکی و سرمه ای می باشد. عنصر فلز تقویت کننده و عنصر خاک تخریب کننده آن و عنصر آتش تضعیف کننده آن می باشد. جهت شمال، بخش کار و ثروت است. اگر مداوم شغل عوض می کنید، نمی توانید کار مناسب پیدا کنید، پولتان برکت ندارد و .. شاید علت آنها، وجود مشکل در بخش شمالی خانه است. این بخش مهمترین بخش برای پیشرفت کار، افزایش درآمد، یافتن کار مناسب و… می باشد.

این بخش، بخش افکار خلاقانه نیز می باشد. در محل کار، می توان اتاق جلسه را در بخش شمال قرار داد تا ایده های خلاقانه در جلسات بیشتر شود.

چه مکان هایی در فنگ شویی جهت شمال قرار بگیرد؟

در فنگ شوی قطب نما یا هشت گانه، فنگ شویی را از جزء به کل انجام میدهیم. بدین صورت که در بخش های مختلف خانه، مانند آشپزخانه، پذیرایی، اتاق خواب و… هشت جهت را پیدا کرده و برای هر بخش فنگ شویی را به طور کامل انجام می دهیم. با فنگ شویی هر بخش به طور مجزا، انرژی در خانه یا محل کار جریان پیدا می کند.

به این صورت، از فنگ شویی جزء به فنگ شویی کل میرسیم. با این حال، اگر هنوز نقشه خانه طراحی نشده است و میخواهید به عنوان یک معمار یا طراح، قسمت هایی مثل آشپزخانه، اتاق خواب و… را بر اساس فنگ شویی تعبیه کنید. یا ساختمان بنا شده و بخش ها مشخص شده اند و میخواهید ایرادات کار را در بیاورید. در طراحی بخش ها برای فنگ شویی شمال خانه باید ها و نباید هایی وجود دارد.

مکان های زیر بهتر است در جهت شمال قرار گیرد:

  • نماز خواندن، مدیتیشن و انجام کارهای انرژی زا در این بخش صورت بگیرد، بهتر است.
  • اتاق فکر یا اتاق جلسه در ادارات در این محل قرار گیرد.

مکان های زیر نباید در بخش شمال قرار گیرند:

  • وجود سرویس بهداشتی، حمام و انباری در این بخش به درآمد و شغل افراد ساکن لطمه وارد می کند. در صورت وجود باید درمان شود که در ادامه مقاله به آن خواهیم پرداخت.
  • در رستوران هایی که پاخور کم دارند، سرویس بهداشتی احتمالا در بخش شمال افتاده است.
  • آشپزخانه عنصر آتش دارد، پس بهتر است آشپزخانه در شمال قرار نگیرد. اگر قرار گرفت با تعویض رنگ کاشی و کابینت یا استفاده از آکواریوم و بامبو آن را درمان کنید.

وجود سرویس بهداشتی، حمام و انباری در جهت شمال

انباری به خاطر انباشت انرژی از مکان های منفور در فنگ شویی می باشد. چرا که بسیاری از افراد، وسایلی که سالها از آن ها استفاده نمی کنند را در این مکان قرار می دهند. از آنجا که اشیا شعور دارند، به مرور که استفاده نمی شوند حس مفید نبودن می گیرند. بنابراین وسایل استفاده نشده انرژی بد به خود گرفته و جریان انرژی را بر هم می زنند.

سرویس بهداشتی و حمام، مکنده های انرژی هستند. وقتی جریان انرژی به این مکان ها می رسد، مکیده و از خانه خارج می شوند. وجود این مکنده ها، در هر بخشی از خانه مضر است. برای همین در گذشته، سرویس بهداشتی را در حیاط و دور از خانه می ساختند. اما زندگی آپارتمان نشین امروزی، بسیاری از ما را وادار به داشتن سرویس بهداشتی و حمام، در داخل خانه کرده است.

در صورت وجود انباری، حمام یا سرویس بهداشتی در جهت شمال اقدامات زیر را انجام دهید:

  1. همواره سرویس بهداشتی و حمام را تمیز نگه دارید. می توان هر دو روز یکبار از شوینده هایی مثل وایتکس در این مکان ها استفاده کرد.
  2. در صورت وجود سرویس بهداشتی در این مکان، روی دیوار خارجی آن، آینه دایره یا بیضی با قاب برنز یا فلزی نصب نمایید.
  3. روشن کردن عودهای دست ساز و اسفند در این مکان ها برای بهتر کردن اوضاع خوب است.
  4. در این مکان ها را همواره بسته نگه دارید.
  5. زمانی که دوش گرفته اید و مجبورید در حمام را باز بگذارید تا رطوبت آن خارج شود، پس از خارج شدن رطوبت، در را ببندید.
  6. انباری را مرتب نگه دارید و حدالامکان وسایلی که مدت ها از آن استفاده نکرده اید را دور بیندازید یا به شخص دیگری ببخشید.
  7. دیوار یا دکور چوبی باعث تحلیل جهت شمال می‌شود. در این صورت، باید پایه فلز اضافه کنیم. مثلاً اکسسوری طلایی! عنصر فلز تضعیف کننده خاک و تقویت کننده آب است.

وجود آشپزخانه در جهت شمال خانه

ماهیت آشپزخانه، عنصر آتش است و آتش تضعیف کننده آب است. بنابراین بهتر است آشپزخانه در جهت شمال خانه قرار نگیرد. اما زمانی که آشپزخانه از قبل در این مکان ساخته شده و امکان جابجایی آن وجود ندارد، چکار کنیم؟

با تعویض رنگ کاشی و کابینت یا استفاده از آکواریوم و بامبو آن را درمان کنید. در این مکان سعی کنید حتما تمامی جهت ها را فنگ شویی و ۵ عنصر نمایید و عنصر قالب را آب قرار دهید.

تقویت جهت شمال در فنگ شویی

تقویت کننده های بخش شمال
تقویت بخش شمال در فنگ شویی

عنصر این بخش آب، رنگ آن مشکی و سرمه ای، شکل آن موج است. تقویت کننده آن، عنصر فلز می باشد. خاک تخریب کننده آن، آتش تضعیف کننده و چوب تضعیف کننده پایه ۲ آن است. برای تقویت جهت شمال در فنگ شویی خانه یا محل کار، به نکات زیر توجه کنید:

  • در این بخش بهتر است از تقویت کننده ها استفاده کنید.
  • تخریب کننده ها را کنار بگذارید و در بخش دیگری استفاده کنید.
  • حدالامکان از تضعیف کننده ها استفاده نکنید.
  • در صورت وجود عنصر چوب در این بخش، از عنصر فلز کنار چوب استفاده کنید. چرا که عنصر فلز، تضعیف کننده چوب و تقویت کننده آب است.
  • فواره آب و آکواریوم در جهت شمال خانه مفید است. اما در جهت شمالی اتاق خواب نباید از آن ها استفاده کرد. چرا که آکواریوم و فواره یانگ بالا داشته و خواب را برهم می زند.
  • رنگ دیوار در جهت شمال را می توان مشکی کرد و با رنگ های طلایی و نقره ای آن را تقویت نمود.
  • گل درمانگر این بخش است. گلدان ترجیحا فلزی، به رنگ سفید براق، طلایی، نقره ای یا مشکی باشد. برای اطلاعات بیشتر به مقاله آموزش فنگ شویی گیاهان مراجعه نمایید.
  • آیینه بزرگ در این بخش می تواند درمانگر خوبی باشد. اگر سرویس بهداشتی در این بخش قرار دارد، حتما روی دیوار خارجی آن آیینه دایره و بیضی با قاب فلزی برنز نصب گردد.
  • از نمادهای مرتبط با این بخش برای تقویت جهت شمال خانه استفاده گردد.

نمادهای جهت شمال در فنگ شویی

فنگ شویی آکواریوم
آکواریوم در فنگ شویی
  • نمادهای آبی در این بخش بسیار خوب هستند. مثلا تابلو نقاشی کشتی در حال حرکت
  • برای شهرت از مجسمه یا تابلو نقاشی اسب های دوان استفاده نمایید.
  • فواره آب و آکواریوم از نمادهای جهت شمال در فنگ شویی هستند. اما نباید از آن ها در اتاق خواب استفاده نمود.
  • قاب عکس ماهی، آبشار یا رودخانه برای تقویت جهت شمال خانه مفید است.
  • ماهی طلایی که سمبل ثروت است، برای این بخش مفید است.
  • در این بخش، عکس فاتح قله، عکس شغل مورد علاقه و یا دریم بورد قرار داده شود.

میزان امتیاز از راست به چپ افزایش می یابد.

میانگین امتیاز ۳.۴ / ۵. تعداد آرا: ۴۱۱

هیچ امتیازی ثبت نشده است. شما اولین امتیاز دهنده باشید!

این مقالات را هم بخوانید!

17 پاسخ

        1. در فنگ شویی مواردی که میخواهید استفاده کنید رو از نظر جنس و رنگ همواره بررسی کنید. اینطوری مکان نماد به راحتی قابل تشخیص هست.
          به طور مثال شیر سفید با تاج طلایی معرف عنصر فلز هست. عنصر فلز در بخش غرب و شمال غربی جا دارد و همچنین تقویت کننده عنصر آب یعنی بخش شمالی هست. پس شیر سفید با تاج طلایی را میتوان در شمال، شمال غربی و غرب استفاده نمود.
          کاسه برکت نیز همانند شیر سفید است. کشتی چوبی را میتوان در بخش شرق، جنوب شرق و جنوب قرار داد.
          کره بلوری مبحث تخصصی تری است و نیاز به دانش تخصصی در این زمینه دارید. کره بلوری برای جریان چی مورد استفاده قرار میگیرد و بایستی با توجه به رنگ آن در بخش های مربوطه قرار گیرد.

      1. سلام
        ممنون از مطالب مفید شما
        نماد شیر سفید با تاج طلایی کشتی چوبی و کره ی بلوری با پایه ی فلزی و کاسه ی برکت رو کجا باید بذارم

    1. سلام و عرض ادب من در قسمت شمال شرق یک حیاط خلوت دارم که البته جزو متراژ خانه نیست و یک سقف کاذب نصب کردم و پر از گل و گیاه که تعدادی بالارونده هستند و جابجا نمیشن برای درمانگری می تونم از عنصر فلز و تابلوها کمک بگیرم . تشکر

  1. سلام مطالب عالی و کاربردی بود
    من یه سوال داشتم جهت شمال پذیرایی یه آینه قدی با قاب چوبی دارم و مجسمه ی برنز طلایی ماهی و بز گذاشتم آیا کافیه ؟

  2. با درود ،در شمال منزل ما اشپزخانه قرار دارد و خودم و همسرم هر دو بیکار هستیم چطور میتونم از درمانگر استفاده کنم؟درجهت شمال گل گذاشتم کاسه برکت و ماشین فلزی و کشتی چوبی ٫میشه راهنمایی کنید

  3. سلام خیلی متشکرم از توضیحات دقیقتون.واقعا برای اشخاصی مثل من هیچ اطلاع تخصصی در این زمینه ندیدن،کاملا واضح و شفاف.
    ما نقل مکان کردیم و توی آپارتمان جدیدمون.نقشه خونه مستطیل شکل و دیوار های پرتی زیادی داره.خلاصه جز به کل رو نمیشه درونش اجرا کرد.بنظر شما باید من فقط چهار دیواری رو مد نظر داشته باشم؟

    1. سلام ممنون از انرژی خوبتون
      جز به کل رو میشه اجرا کرد پرتی ها به عنوان تورفتگی یا بیرون زگی در نظر گیرید و نقشه رو مربع یا مستطیل کامل بدون پرتی در نظر بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصول مورد نظر خود را جستجو کنید.