علت دراز شدن ساقه حسن یوسف چیست؟

فهرست مطالب ( نمایش )

Close
۳.۵
(۱۷)

اکثر افرادی که به گل علاقه مند هستند، ممکن است یکی از انواع حسن یوسف را در خانه یا محل کار خود نگهداری کنند. اما گاهی اوقات، حسن یوسف به جای پر پشت شدن، قد میکشد و دراز می شود. با گلخانه ایران همراه باشید تا به بررسی علت دراز شدن حسن یوسف بپردازیم و راه حل را توضیح دهیم.

علت دراز شدن حسن یوسف

علت دراز شدن حسن یوسف
دراز شدن ساقه حسن یوسف برای دریافت نور بیشتر

هنگامی که نور در محیطی کم باشد، گیاه به جای پر پشت شدن، شروع به دراز شدن مینماید. تا جایی که بتواند خود را به منبع نور بیشتری برساند. پس باید بگویم که علت دراز شدن ساقه حسن یوسف، چیزی جز کمبود نور نیست. در این موارد، گیاه به عنوان موجودی هوشمند، عمل می کند. اغلب موارد دراز شدن ساقه حسن یوسف همراه با تغییر جهت در مسیر رشد همراه است. به طور مثال همه ساقه ها به سمت چپ، راست یا حتی بالا، رشد طولی دارند.

حسن یوسف از انواع گیاهان اکسیژن ساز با تنوع بسیار بالا در ظاهر می باشد. اما اغلب در برگ های این گیاه حساس، رنگ هایی به جز سبز را مشاهده می کنیم که همین امر، باعث جلوه بخشیدن این گل زیبا به خانه یا محل کار ما می باشد.

در اینجا میخواهم یک نکته کلیدی به شما یاد بدهم که نه تنها برای حسن یوسف، بلکه برای انواع گیاهان آپارتمانی با این ویژگی، کارایی دارد.

نکته: گیاهانی مانند گونه های ابلق، حسن یوسف، برگ بیدی و… که برگ های رنگی غیر سبز دارند، به نور بیشتری نسبت به گیاهان کاملا سبز احتیاج دارند.

پس اگر گیاه شما، کاملا سبز نیست، آن را به جایی با نور بیشتر منتقل کنید، تا رشد گیاه بیشتر شود.

راه حل جلوگیری از دراز شدن ساقه حسن یوسف

۲ راهکار عالی برای جلوگیری از دراز شدن ساقه های حسن یوسف داریم:

  1. حسن یوسف به ۴ ساعت نور غیر مستقیم آفتاب نیاز دارد. بنابراین سعی کنید این گل حساس را پشت پنجره جنوبی قرار دهید تا نور کافی دریافت کند. همچنین می توانید چند روز در میان گلدان را بچرخانید تا همه برگ ها نور دریافت کنند.
  2. اگر پنجره جنوبی ندارید، میتوانید از نورهای مصنوعی استفاده کنید. به بازارهای گل بروید و لامپ مصنوعی گیاهان را خریده و در کنار گیاهانتان نصب کنید.

راه حل دوم کارایی بیشتری نسبت به راه حل اول دارد. چرا که با زندگی آپارتمان نشین امروزی، دسترسی به تعداد بالای پنجره برای گیاهانمان نداریم و بالاخره با بیشتر شدن تعداد گل هایمان، مجبور به استفاده از لامپ مصنوعی خواهیم بود.

تبدیل حسن یوسف ساقه بلند به درختچه

اگر ساقه حسن یوسف شما، بسیار دراز شده است، ناراحت نباشید! شاید این موضوع، دلیلی باشد برای تبدیل حسن یوسف معمولی شما، به یک حسن یوسف درختچه ای! حسن یوسف درختچه ای ظاهری گیراتر و البته قیمتی بالاتر نیز دارد. بنابر این ناراحت نباشید و فقط حسن یوسف خود را به یک حسن یوسف درختچه ای تبدیل کنید و از آن لذت ببرید. اما یادتان باشد، برای تبدیل حسن یوسف به درختچه، نور مناسب نیز لازم است.

علت دراز شدن حسن یوسف چیست؟

دراز ششدن ساقه های حسن یوسف تنها به دلیل کمبود نور می باشد. در این حالت حسن یوسف به جای پر پشت شدن رو به جهات مختلف قد کشیده تا به منبع نور بیشتری دسترسی پیدا کند.

چگونه جلوی دراز شدن ساقه حسن یوسف را بگیرم؟

حسن یوسف حداقل به ۴ ساعت نور غیر مستقیم آفتاب نیاز دارد و گیاهی نور دوست می باشد. اگر پنجره جنوبی دارید این گیاه را پشت پنجره جنوبی قرار دهید و در غیر اینصورت از لامپ های مصنوعی گیاهان که نیازهای نوری گیاه را رفع می کنند استفاده نمایید.

حسن یوسف به چه میزان نور در روز نیاز دارد؟

حسن یوسف نزدیک به ۱۵۰ گونه متفاوت دارد که هر یک نیاز نوری متفاوتی دارند اما به طور کل حداقل ۴ ساعت نور غیر مستقیم آفتاب برای گونه هایی با رنگ سبز نیاز است. گونه های رنگی به نور بیشتری نیاز دارند. گونه های رنگی هر چه میزان نور مطلوب تری دریافت کنند، رنگ های آن ها زنده تر و جذاب تر خواهد بود.

میزان امتیاز از راست به چپ افزایش می یابد.

میانگین امتیاز ۳.۵ / ۵. تعداد آرا: ۱۷

هیچ امتیازی ثبت نشده است. شما اولین امتیاز دهنده باشید!

این مقالات را هم بخوانید!

4 پاسخ

    1. سلام و روز خوش
      رشد ساقه حسن یوسف با تنه قطور در حالتی که نور کافی هست، عادیه. اما در صورت کمبود نور، ساقه نازک و دراز میشه. در صورتی که رشد حسن یوسفتون زیاد هست، سر شاخه ها رو قطع کنید تا مانع رشد رویشی گیاه شید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصول مورد نظر خود را جستجو کنید.