آموزش جهت یابی منزل در فنگ شویی

فهرست مطالب ( نمایش )

Close
۳.۶
(۶۵)

شاید در مورد جهت های فنگ شویی مطالب جسته گریخته ای شنیده باشید و تمایل داشته باشید اطلاعات کاملی در این حوزه کسب نمایید. اطلاعاتی که جامع و گویا باشد و به راحتی درک گردد. در این مقاله به بیان جهت ها در فنگ شویی به زبانی ساده خواهیم پرداخت و ویژگی های هر قسمت را بیان خواهیم نمود. تا با دانستن آنها راحت تر اقدام به فنگ شویی منزل یا محل کار خود نمایید.

خدمات پاکسازی انرژی منزل و محل کار
خدمات پاکسازی انرژی توسط گلخانه ایران

جهت های هشتگانه در فنگ شویی

جهت های فنگ شویی در فنگ شویی هشت گانه
نقشه پاکوآ در یک نگاه

خانه یا محل کار خود را در نظر بگیرید. میخواهید آن را فنگ شویی کنید. چکاری باید انجام دهید؟ چگونه باید انرژی را در آن به جریان بیندازید؟ چگونه آن را فنگ شویی کنید تا احساس آرامش شما را فرا گیرد؟ اگر قصد فنگ شویی هشت گانه یا قطب نما را دارید باید با هشت جهت فنگ شویی آشنا باشید.

در فنگ شویی هشت گانه، ۸ جهت شمال، شرق، جنوب، غرب، شمال شرقی، شمال غربی، جنوب شرقی و جنوب غربی داریم. جهت ها در مرکز به یکدیگر متصل شده اند و هریک دارای عناصر، نمادها و رنگ های خاص خود هستند. هر یک از جهت های فنگ شویی، تقویت کننده، تضعیف کننده و تخریب کننده خاص خود را دارند. استفاده از درمانگرهای فنگ شویی مانند نمادها، آینه، آکواریوم، شمع و.. در جهت نامناسب، علاوه بر مفید نبودن، ممکن است مخرب نیز باشد.

جهت شمال در فنگ شویی ( بخش کار و ثروت )

جهت شمال در فنگ شویی، عنصر آب و رنگ آن مشکی و سرمه ای می باشد. عنصر فلز تقویت کننده و عنصر خاک تخریب کننده آن و عنصر آتش تضعیف کننده آن می باشد. جهت شمال، بخش کار و ثروت است. اگر مداوم شغل عوض می کنید، نمی توانید کار مناسب پیدا کنید، پولتان برکت ندارد و .. شاید علت، وجود مشکل در بخش شمالی خانه است. برای پیشرفت کار، افزایش درآمد، یافتن کار مناسب و .. این بخش را تقویت و درمان کنید. برای آشنایی با فنگ شویی این بخش، به مقاله ” جهت شمال در فنگ شویی ” مراجعه نمایید.

جهت شمال شرقی در فنگ شویی ( بخش تحصیل و دانش )

جهت شمال شرقی در فنگ شویی، عنصر خاک و رنگ آن زرد، بژ و قهوه ای خاکی می باشد. عنصر آتش تقویت کننده شمال شرقی، عنصر چوب تخریب کننده پایه ۱ و عنصر آب تخریب کننده پایه ۲ و فلز تضعیف کننده آن است. برای بهبود روابط خانوادگی و افزایش سلامتی این بخش را تقویت و درمان کنید.

برای آشنایی با فنگ شویی این بخش، به مقاله ” فنگ شویی شمال شرقی ” مراجعه نمایید.

جهت شرق در فنگ شویی ( بخش روابط خانواده و سلامتی )

جهت شرق در فنگ شویی، عنصر چوب و رنگ آن سبز پررنگ، سبز کم رنگ، یشمی، آبی کمرنگ و قهوه ای می باشد. عنصر آب تقویت کننده، عنصر فلز تخریب کننده و آتش تضعیف کننده آن است. برای بهبود روابط خانوادگی و افزایش سلامتی این بخش را تقویت و درمان کنید.

برای آشنایی با فنگ شویی این بخش، به مقاله ” جهت شرق در فنگ شویی ” مراجعه نمایید.

جهت جنوب شرقی در فنگ شویی ( مهمترین بخش ثروت )

این بخش مهمترین بخش ثروت است و برکت پول را زیاد می کند. عنصر آن چوب است و فنگ شویی آن تا حدودی مشابه بخش شرق می باشد. با اینحال تفاوت های چشم گیری در نمادهای مورد استفاده در این بخش با بخش شرقی وجود دارد. برای آشنایی با فنگ شویی این بخش، به مقاله ” فنگ شویی جنوب شرقی ” مراجعه نمایید.

جهت جنوب در فنگ شویی ( بخش شهرت)

جهت جنوب در فنگ شویی، عنصر آتش و رنگ آن قرمز، صورتی، شرابی، نارنجی و بنفش می باشد. تقویت آن با چوب، تخریب با آب و تضعیف آن با خاک است. برای خوشنامی و کسب شهرت این بخش را تقویت و درمان کنید. برای آشنایی با فنگ شویی این بخش، به مقاله ” فنگ شویی جنوب ” مراجعه نمایید.

جهت جنوب غربی در فنگ شویی ( بخش روابط عاطفی و انرژی خانم یا مادر منزل )

جهت جنوب غربی در فنگ شویی، عنصر خاک و رنگ آن زرد، بژ و قهوه ای خاکستری است. عنصر آتش تقویت کننده، عنصر چوب تخریب کننده پایه ۱ و عنصر آب تخریب کننده پایه ۲ و فلز تضعیف کننده آن است. برای بهبود انرژی مادر یا خانم منزل و همچنین روابط عاطفی این بخش را تقویت یا درمان کنید.

برای آشنایی با فنگ شویی این بخش، به مقاله ” جهت جنوب غربی در فنگ شویی ” مراجعه نمایید.

جهت غرب در فنگ شویی ( بخش فرزندان، فرزند آوری و خلاقیت )

جهت غربی در فنگ شویی، عنصر فلز و رنگ آن خاکستری، سفید، نقره ای، طلایی و مسی می باشد. خاک تقویت کننده، آتش تخریب کننده و آب تضعیف کننده آن است. برای بهبود انرژی فرزندان، فرزندآوری و افزایش خلاقیت این بخش را تقویت و درمان کنید.

برای آشنایی با فنگ شویی این بخش، به مقاله ” فنگ شویی غرب خانه ” مراجعه نمایید.

جهت شمال غربی در فنگ شویی ( بخش مرد و پدر خانواده، سفر و دوستان )

جهت شمال غربی در فنگ شویی، عنصر فلز و رنگ آن خاکستری، سفید، نقره ای، طلایی و مسی می باشد. خاک تقویت کننده، آتش تخریب کننده و آب تضعیف کننده آن است. برای بهبود سلامتی مرد یا پدر خانواده، بهبود در امر مسافرت و بهبود روابط دوستانه و معاشرت این بخش را تقویت و درمان کنید.

برای آشنایی با فنگ شویی این بخش، به مقاله ” فنگ شویی شمال غربی ” مراجعه نمایید.

تا اینجا با جهت های فنگ شویی آشنا شدیم. اما چگونه در فنگ شویی منزل یا محل کار، جهت ها را پیدا کنیم؟ با گلخانه ایران همراه باشید.

یافتن جهت ها در فنگ شویی

ابتدا پلان ( نقشه ) محل کار یا منزل خود را رسم کنید. ۲ حالت وجود دارد:

  1. نقشه منزل خود را از قبل به صورت آماده داریم. که می تواند یک نقشه مهندسی کامل باشد.
  2. نقشه آماده نداریم و باید آن را خودمان رسم کنیم.

اگر فعالیتتان در حوزه معماری، ساختمان سازی و موارد مرتبط باشد، این امری بسیار ساده است. اما اگر تا به حال نقشه ساختمان رسم نکرده اید و اطلاعاتتان در این رابطه کم است، بهتر است سری به مقاله رسم پلان فنگ شویی بزنید.

پس تهیه پلان منزل، اقدام به مرکز گیری قسمت های مختلف نمایید. در اینجا لازم است مرکز تمامی اتاق ها، حال و پذیرایی، آشپزخانه و تراس را انجام دهید. در فنگ شویی هشتگانه، از جزء به کل می رویم. بدین صورت که با فنگ شویی تک تک اتاق ها، آشپزخانه و… کل خانه فنگ شویی می شود.

پس از مرکزگیری، که آموزش کامل آن در مقاله مرکزگیری در فنگ شویی موجود است، باید نقشه پاکوآ را روی پلان قرار دهیم.

دانلود نقشه باگوآ
نقشه پاکوآ

اگر با نقشه پاکوآ آشنایی ندارید، سری به مقاله نقشه پاکوآ چیست، بزنید و آن را به رایگان دانلود کنید.

برای این منظور مرکز نقشه پاکوآ را روی مرکزهایی که روی نقشه مشخص کرده ایم، قرار می دهیم. آنقدر نقشه را میچرخانیم تا خط مشخص کننده شمال نقشه پاکوآ روی قطب شمال پلان قرار گیرد. بعد از قرار گرفتن صحیح نقشه پاکوآ روی پلان، جهت های فنگ شویی روی پلان مشخص می گردند.

این کار را روی تمامی مرکزها تکرار کنید و جهت های مختلف را در هر قسمت پلان فنگ شویی پیدا کنید.

پس از یافتن جهت های فنگ شویی و مشخص شدن بخش های مختلف، باید مشکلات هر بخش را پیدا کنید و آن را رفع کنید و یا از تقویت کننده ها و درمانگرهای مخصوص آن بخش استفاده نمایید. این مشکلات می تواند قرار گرفتن سرویس بهداشتی و یا حمام در آن بخش، قرار گرفتن رنگ ها، نمادها و عناصر تخریب یا تضعیف کننده در آن بخش، وجود برآمدگی یا تورفتگی در آن بخش می باشد.

برای فنگ شویی هر بخش نیاز به علم کاملتری در مورد هر بخش دارید که در مقالات گلخانه ایران به بیان هر یک از جهت های فنگ شویی به طور کامل پرداخته ایم. پس سری به مقالات مرتبط با هر بخش بزنید و اقدام به فنگ شویی منزل یا محل کار خود نمایید.

چگونه جهت های منزل یا محل کار را برای فنگ شویی مشخص کنیم؟

در جهت یابی منزل در فنگ شویی قطب نما که مبنای اصلی جهات، جهت های جغرافیایی می باشد، به روش زیر عمل کنید:
۱- پلان منزل را رسم نمایید.
۲- جهت شمال جغرافیایی را روی پلان مشخص کنید.
۳- نقشه باگوا را از گلخانه ایران دانلود کنید.
۴- نقشه باگوا را روی پلان خانه قرار دهید و آنقدر بچرخانید تا شمال باگوا روی شمال پلان منطبق گردد.
۵- جهت های منزل را از روی جهت های باگوا به دست آورید.

چگونه جهت ها را در فنگ شویی تقویت کنیم؟

۱- عناصر، نمادها، تقویت کننده ها، تضعیف کننده ها، تخریب کننده های هر بخش را طبق مقالات گلخانه ایران یاد بگیرید.
۲- از نمادها و تقویت کننده های مناسب هر عنصر در بخش مورد نظر استفاده کنید.
۳- تضعیف کننده ها و تخریب کننده ها را از آن بخش دور کنید.
۴- رفع انباشتگی و تمیزکاری بسیار مهم می باشد.
۵- توجه کنید که فنگ شویی در حد ۵۰ درصد هر بخش کافی و اثر بخش خواهد بود. پس خیلی به خودتان سخت نگیرید.

منابع زیر برای مطالعات بیشتر و افزایش آگاهی مفید است:

باگوآ در ویکی پدیا

یین و یانگ در ویکی پدیا

فنگ شویی در ویکی پدیا

میزان امتیاز از راست به چپ افزایش می یابد.

میانگین امتیاز ۳.۶ / ۵. تعداد آرا: ۶۵

هیچ امتیازی ثبت نشده است. شما اولین امتیاز دهنده باشید!

این مقالات را هم بخوانید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصول مورد نظر خود را جستجو کنید.