فنگ شویی شمال غربی خانه، بخش سلامت مردان، دوستان خوب و مسافرت

فهرست مطالب ( نمایش )

Close
۳.۹
(۱۷۰)

این مقاله به بررسی فنگ شویی شمال غرب خانه، عناصر تقویت کننده، تخریب و تضعیف کننده آن، نمادها و درمانگرهای این بخش می پردازد. در سری مقالات فنگ شویی گلخانه ایران، فنگ شویی بر اساس فنگ شویی هشت گانه با قطب نما بررسی می گردد و جهت های جغرافیایی مبنای اصلی فنگ شویی مد نظر قرار می گیرد.

خدمات پاکسازی انرژی منزل و محل کار
خدمات پاکسازی انرژی توسط گلخانه ایران

برای تشخیص جهت های فنگ شویی، مقاله جهت یابی در فنگ شویی را مطالعه نمایید تا با روش پیدا کردن جهت ها در منزل و محل کار خود آشنا شوید. پس از پیدا کردن بخش شمال غرب خانه یا محل کار، با راه حل هایی که در این مقاله در اختیارتان قرار می دهیم، اقدام به فنگ شویی جهت شمال غرب نمایید.

ماهیت جهت شمال غرب در فنگ شویی

ماهیت جهت شمال غرب در فنگ شویی
شمال غرب بخش مرد خانواده، دوستان خوب و سفر

قسمت شمال غربی در فنگ شویی، بخش مرتبط با مرد خانواده، پدر خانواده، دوستان خوب و مسافرت می باشد. فنگ شویی این بخش شباهت ها و تفاوت هایی با فنگ شویی غرب خانه دارد. عنصر آن فلز و رنگ آن سفید، خاکستری، نقره ای، مسی و طلایی می باشد. عنصر خاک تقویت کننده و عنصر آتش تخریب کننده آن و عنصر آب تضعیف کننده آن می باشد. اگر مرد خانواده کم انرژی است یا اغلب اوقات بیمار می باشد، فرصتی برای مسافرت پیدا نمی کنید یا سفرهایتان بی دلیل لغو می شود و .. شاید علت آنها، وجود مشکل در بخش شمال غربی خانه است.

فلز به عنوان انرژی بخش شمال غربی، دارای یانگی ترین انرژی میان عناصر دیگر است.

چه مکان هایی در فنگ شویی شمال غربی قرار بگیرد؟

در فنگ شوی قطب نما یا هشت گانه، فنگ شویی را از جزء به کل انجام میدهیم. بدین صورت که در بخش های مختلف خانه، مانند آشپزخانه، پذیرایی، اتاق خواب و… هشت جهت را پیدا کرده و برای هر بخش فنگ شویی را به طور کامل انجام می دهیم. با فنگ شویی هر بخش به طور مجزا، انرژی در خانه یا محل کار جریان پیدا می کند.

به این صورت، از فنگ شویی جزء به فنگ شویی کل میرسیم. با این حال، اگر هنوز نقشه خانه طراحی نشده است و میخواهید به عنوان یک معمار یا طراح، قسمت هایی مثل آشپزخانه، اتاق خواب و… را بر اساس فنگ شویی تعبیه کنید. یا ساختمان بنا شده و بخش ها مشخص شده اند و میخواهید ایرادات کار را در بیاورید. در طراحی بخش ها برای فنگ شویی شمال غربی خانه باید ها و نباید هایی وجود دارد.

از آنجایی که بخش شمال غرب دارای انرژی یانگ بالایی است، بهتر است مکان ها و وسایل زیر در آن قرار گیرد:

  • اتاق نشیمین
  • اتاق کار
  • اتاق مشاوره
  • وسایل برقی مانند تلویزیون، کامپیوتر و… می توانند در این بخش قرار گیرند.

مکان ها و وسایل زیر نباید در بخش شمال غرب خانه و محل کار قرار گیرند:

  • وجود سرویس بهداشتی، حمام و انباری در این بخش به سلامتی و روابط افراد ساکن لطمه وارد می کند. در صورت وجود باید درمان شود که در مقاله های فنگ شویی سرویس بهداشتی و حمام و فنگ شویی انباری به راهکارهای ساده و عملی درمان این بخش ها پرداخته ایم.
  • شومینه در این بخش قرار نگیرد.
  • اتاق فرزندان در این بخش قرار نگیرد.

تقویت شمال غربی در فنگ شویی

تقویت شمال غربی در فنگ شویی
برای تقویت شمال غربی خانه چکار کنیم

برای فنگ شویی شمال غرب لازم است این موارد را خوب به خاطر بسپارید: عنصر این بخش فلز، رنگ آن سفید، خاکستری، نقره ای، مسی و طلایی و شکل آن دایره است. تقویت کننده آن، عنصر خاک می باشد. آتش تخریب کننده و آب تضعیف کننده آن است.

برای تقویت جهت شمال غرب در فنگ شویی خانه یا محل کار، به نکات زیر توجه کنید:

  • در این بخش بهتر است از تقویت کننده ها استفاده کنید.
  • تخریب کننده ها را کنار بگذارید و در بخش دیگری استفاده کنید.
  • حدالامکان از تضعیف کننده ها استفاده نکنید.
  • در صورت وجود عنصر آتش در این بخش، از عنصر خاک کنار آتش استفاده کنید. چرا که عنصر خاک، تضعیف کننده آتش و تقویت کننده فلز است.
  • از شومینه و رنگ ارغوانی به هیچ وجه استفاده نکنید.
  • رنگ دیوار جهت شمال غرب در فنگ شویی می تواند سفید یا خاکستری یا رنگ های عنصر خاک به همراه قاب بندی طلایی، نقره ای و مسی باشد.
  • در این بخش نیز می توان از گل های طبیعی استفاده نمود. گیاهان سالم و جوان را پس از ۵ عنصر کردن می توان در این بخش قرار داد. پیشنهاد می شود گیاهان اکسیژن ساز آپارتمانی را اولویت قرار دهید. برای اطلاعات بیشتر به مقاله آموزش فنگ شویی گیاهان مراجعه نمایید.
  • آیینه بزرگ در این بخش می تواند درمانگر خوبی باشد. اگر سرویس بهداشتی در این بخش قرار دارد، حتما روی دیوار خارجی آن آیینه دایره ای با یکی از رنگ های طلایی، سفید، نقره ای، مسی، بژ، قهوه ای خاکی و زرد نصب گردد.
  • از نمادهای مرتبط با این بخش برای تقویت شمال غربی خانه استفاده گردد.
  • وسایل برقی و وسایل فلزی از تقویت کننده های شمال غرب خانه هستند.

نمادهای شمال غرب در فنگ شویی

نمادهای شمال غرب در فنگ شویی
در فنگ شویی شمال غربی از چه نمادهایی استفاده کنیم
  • نقشه های جغرافیایی برای بهبود در سفر
  • تصویر مکان هایی که دوست دارید به آن ها سفر کنید.
  • تصویر افرادی که در زندگی شما همواره کمک حالتان بوده اند.
  • تصویر پدر خانواده

ماهیت و عناصر شمال غرب در فنگ شویی چیست؟

جهت شمال غرب در فنگ شویی، بخش مرد و پدر خانواده، دوستان خوب و سفر می باشد. عنصر آن فلز و رنگ آن سفید، خاکستری، طلایی، نقره ای و مسی می باشد. شکل نمادین آن، دایره است. عنصر خاک تقویت کننده، عنصر آتش تخریب کننده و عنصر آب تضعیف کننده آن می باشد.

در فنگ شویی شمال غربی از چه نمادهایی استفاده کنیم؟

برای تقویت بخش شمال غرب خانه و محل کار برای بالابردن انرژی و سلامتی مرد خانواده، یافتن دوستان و همراهان فوق العاده و افزایش کمیت و کیفیت مسافرت اهالی خانواده، قاب دایره ای یا مربع با رنگ عنصر فلز یا عنصر خاک، تصویر مرد خانواده، تصویر افرادی که همیشه در موقع ضرورت همراهتان بوده اند، تصویر مکان هایی که دوست دارید به آن ها سفر کنید، استفاده نمایید.

چه مکان هایی بهتر است در شمال غرب قرار گیرد؟

بهتر است در این بخش اتاق نشیمن، اتاق کار، اتاق مشاوره قرار گیرد. از قرار دادن اتاق کودک در این بخش اجتناب کنید.

منابع زیر برای مطالعات بیشتر و افزایش آگاهی در مورد فنگ شویی شمال غربی خانه مفید است:

باگوآ در ویکی پدیا

یین و یانگ در ویکی پدیا

فنگ شویی در ویکی پدیا

میزان امتیاز از راست به چپ افزایش می یابد.

میانگین امتیاز ۳.۹ / ۵. تعداد آرا: ۱۷۰

هیچ امتیازی ثبت نشده است. شما اولین امتیاز دهنده باشید!

این مقالات را هم بخوانید!

22 پاسخ

    1. درود بر شما بانو!
      رضایت شما همراهان گلخانه ایران باعث خشنودی ماست.
      منتظر مقالات بعدی ما در باره فنگ شویی منزل، محل کار، خودرو و… باشید.

  1. سلام ممنون از مطالب مفیدتون.یه سوال داشتم.عنصر من آب و عنصر شوهرم خاکه و این دو ناسازگارن با هم.همسرم در زمینه ی شغلی بسیار مشکل داره و در زمینه ی سلامتی.آشپزخانه ی ما در قسمت شمال غربه با کاشی های زرشکی.با توجه به اینکه عنصر ما با هم ناسازگاره برای رفع این مشکل ها لطف کنید راهنماییم کنید.ممنونم

    1. سلام بانوی عزیز
      درست است که بسیاری از مقالات به این مبحث اشاره دارند که عنصر شخص با توجه به روز تولد مشخص میشه. اما در روز تولد هر شخص، ساعت تولد، محل قرارگیری ستاره ها و… نیز در عنصر و عدد شانس شخص دخیل هستند.
      در جهان افراد کمی هستند که با این علم آشنایی داشته باشند و میشه گفت بسیاری از افراد، راهنمایی صحیحی در مورد تعیین عنصر و عدد شانس ندارند.
      بنابراین توصیه میکنم به تعیین عنصری که در مطالب آموزشی گفته می شود زیاد توجه نفرمایید.
      سعی کنید در قدم اول اقدام به فنگ شویی منزل خود نمایید.
      در قدم بعدی شما و همسرتون با انجام مدیتیشن، یوگا یا ورزش های هوازی انرژی های وجودی خودتون رو پاکسازی کنید.
      سعی کنید در پوشش خود، از هر ۵ عنصر استفاده نمایید تا مبحث عناصر تا حدود زیادی برطرف گردد.
      خیلی از اوقات مشخص کردن عنصر برای افراد و باور به سازگاری یا ناسازگاری، از نظر روانشناختی باعث یک سری عکس العمل مثبت یا منفی در روابط بین افراد می شود.

  2. سلام وقت بخیر
    وقتی مرکز خونه قرار بگیرم با استفاده از قطب نما آشپزخانه ی من در قسمت شمال و شمال غربی قرار گرفته درمانگر شمال آب هست و درمانگر شمال غربی خاک اگه اشتباه نکنم برای تقویت و درمانگر این دو جهت در آشپزخانه چکار میتونم بکنم؟

    1. درود بر شما، عنصر شمال آب و عنصر شمال غربی فلز می باشد. و درمانگر هر یک متفاوت است که پیشنهاد میشود به مقالاتی که در زمینه شمال و شمال غربی نوشته ایم مراجعه کنید.
      طبق پیشنهادی که همیشه داده ایم، از فنگ شویی جز به کل استفاده نمایید. یعنی قطب نما را برای محیط داخل آشپزخانه استفاده کرده و تمامی جهت ها را در آشپزخانه مشخص نمایید. سپس هر بخش آشپزخانه را با توجه به جهت و عنصر آن بخش فنگ شویی نمایید. وقتی این کار در هر بخش منزل انجام شود. جریان انرژی در کل منزل به خوبی ایجاد می شود.

  3. سلام من و همسرم هردو فلز هستیم تو و اتاق خواب ما ما به شکلی هستش که فقط جهت شرق و جنوب شرقی جا واسه تخت داره ،طوری که تاج سر در جهت شرق و جنوب ق قرار میگیره در پلان کل این قسمت از اتاق شمال شرقی و مشکلی نداره واسه ما اما در پلان جز شرق و جنوب شرقی ممکنه درمانگرش رو به ما بگید لطفا

    1. با وجود اینکه راه کارهایی برای دانستن عنصر و حتی عدد شانس افراد در جامعه امروزی ارائه شده است، یافتن عنصر و عدد شانس نیازمند یک متخصص آسترانومی می باشد که در جهان افراد انگشت شماری این علم را دارند.
      بناراین بسیاری از افراد بر خلاف چیزی که تصور می کنند، عنصر واقعی آن ها تنها برگرفته از تاریخ تولد آن ها نیست و عواملی مختلفی از جمله نحوه قرارگیری سیارات مختلف در لحظه تولد، محل شکل گیری نطفه و.. روی عنصر افراد تاثیر گذار می باشد.
      بنابراین ممکن است عنصر شما یا همسرتان و یا هردو فلز نباشد. لطفا فنگ شویی را بدون در نظر گرفتن عنصر افراد انجام دهید.

    2. سلام وقت شما بخیر
      شمال غربی منزل ما بخاری گازی هست که چند ماه تو سال گاهی روشن میکنیم برای فنگشویی با توجه به این مطالب چکار کنم

  4. سلام خسته نباشید ممنون اطلاعات سایتتون عالی و مفید هست
    قسمت شمال غربی خانه ام در بیرون نقشه میوفته و داخل خانه نیست چون به به شکل ال هست چه درمانگری میتونم به دیوار اون قسمت استفاده کنم که دقیقا اون قسمت دیوار مرکز هم میشه

    1. سلام بانو.
      با توجه به اینکه از روی نقشه راهنمایی بهتری صورت خواهد گرفت، لطفا نقشه منزل خود را برای ما ارسال نمایید.
      برای هماهنگی با شماره ۰۹۲۲۴۱۸۳۱۳۷ تماس بگیرید.

    2. سلام تشکر از اطلاعات خوب
      من و همسرم عنصرمون آتش و عدد کوا ۹ هست ولی فرزندمون خاک و ۸ هستش و دیوار سرویس بهداشتی و یک پنجره کوچک در شمالغربی خانه قرار دارد الان باید چیکارش کنیم؟؟؟

      1. سلام بانو
        از نظر بررسی عدد شانس بایستی این موضوع رو به اطلاع برسونم که بررسی عدد شانس توسط کسانی که به علمی آسترونومی آشنایی کامل دارند انجام میشه و تعداد این افراد در جهان بسیار محدود هست. با توجه به لحظه تولد شخص و قرارگیری ستارگان در اون لحظه اعاد شانس فرد رو مشخص میکنند. بسیاری از افرادی که مدرس فنگ شویی هستند با یک فرمول ریاضی و روز تولد عدد شانس رو مشخص می کنند که صحیح نیست. طبق این فرمول تمامی افرادی که در یک ماه میلادی یکسان به دنیا آمده اند، دارای عدد شانس یکسان هستند. در حالیکه حتی متولدین یک روز در واقعیت دارای اعداد شانس متفاوتی هستند. پیشنهاد میکنم به هیچ وجه ه محاسبه اعداد شانس طبق فرمول های ساده اکتفا نکنید.
        چه بسا زندگی هایی که به خاطر همین فرمول و ناسازگاری عنصر زن و شوهر به جنگ و طلاق کشیده شده است. عاجزانه خواهشمندم زندگی را بر اساس عنصر و عدد شانس که به طور ناصحیح به دست اومده سخت نکنید.
        برای فنگ شویی سرویس بهداشتی به مقاله فنگشویی سرویس بهداشتی مراجعه فرمایید.

  5. سلام وقت بخیر
    از نظر شما که تاکید دارید فنگشویی جز به کل انجام بشه
    یعنی هر بخش از منزل ( سالن و‌نشیمن/ هر یک از اتاق خواب ها / آشپزخانه و بالکن
    بصورت مجزا جهت یابی بشه و بر اساس اون اقدامات لازم رو انجام بدیم؟

    1. درود بر شما
      بله همینطور هست. هر یک از اتاق ها، نشیمن، آشپزخانه، حمام و سرویس بهداشتی و… مجزا فنگ شویی شود. اینطوری کل منزل فنگ شویی خواهد شد.

    2. سلام در کل خانه فنگشویی آشپزخانه در شمال غربه
      گیاه بامبو وعکس مرد در دیوار خارجی آشپزخانه خوبه؟
      کجا باید جواب رو ببینم؟

      1. در فنگ شویی با پلان جز کار داریم. ۸ جهت آشپزخونه رو پیدا و فنگ شویی کنید. با فنگ شویی همه بخش های خانه، کل خانه فنگ شویی میشود. دیوار خارجی آشپزخونه قسمتی از دیوارهای داخلی یک بخش دیگر از خانه است. پس برای همان بخش جهت ها را پیدا و آن بخش را فنگ شویی کنید.

  6. سلام سپاس از سایت عالی تون بی نهایت عالی بود امیدوارم همیشه موفق باشید لطفا برای تقویت مرکز خانه و درمانگر راه پله ها که در قسمت غرب خانه هست هم راهکار بدهید

    1. درود برشما بانو
      همراهی شما باعث خوشنودی ماست
      برای راه پله بستگی به این مساله دارد که منظور شما راه پله خانه دوبلکس است یا راه پله بیرون منزل. فنگ شویی راه پله ریزه کاری فراوان دارد که در آینده در غالب مقاله منتشر خواهیمکرد. اما اصلی ترین کار استفاده از آینه باگوا میباشد که نیاز به تخصص بالا دارد.
      برای مرکز خانه، از تقویت کننده های عنصر خاک که در فنگ شویی شمال شرقی و جنوب غربی گفته شده، استفاده نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصول مورد نظر خود را جستجو کنید.