مراحل صدور پروانه و مجوز گلخانه خانگی

فهرست مطالب ( نمایش )

Close
۳.۸
(۴)

مجوز گلخانه خانگی در سامانه مجوزها با عنوان رسمی کسب و کار خانگی محصولات زراعی، گیاهان زینتی، قارچ، نهال در گلخانه خانگی ثبت شده است. این مجوز برای اشخاص حقیقی قابل دریافت می باشد و دستگاه صادرکننده آن وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی – اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی می باشد.

در ادامه مراحل گرفتن مجوز گلخانه خانگی بصورت کامل توضیح داده می شود و در صورت نیاز به مشاوره توسط کارشناسان ما میتونید با شماره ۰۹۲۲۴۱۸۳۱۳۷ تماس بگیرید

سامانه صدور مجوز گلخانه

آدرس سامانه صدور مجوز گلخانه سایت g4b.ir می باشد.

در صورتیکه میخواهید مجوز احداث گلخانه خانگی دریافت نمایید، بهتر است ابتدا فایل راهنما را مطالعه نمایید. این فایل راهنما عینا از قسمت راهنمای سایت صدور مجوزها کپی و در اختیار شما عزیزان قرار داده شده است.

راهنمای دریافت مجوز کسب و کار خانگی محصولات زراعی، گیاهان زینتی، قارچ، نهال در گلخانه خانگی

در قسمت راهنمای دریافت مجوز احداث گلخانه خانگی در سایت مرجع، شرایط زیر برای متقاضی درج شده است. لذا متقاضی بایستی شرایط زیر را برای دریافت این مجوز داشته باشد:

  1. انجام کار صرفاً توسط عضو یا اعضاء خانواده در واحد مسکونی صورت پذیرد.
  2. حداقل ۴۰ متر مربع فضا برای این کار داشته باشید.
  3. آلودگی های زیست محیطی، صوتی و بصری ایجاد نشده و حقوق همسایگان کاملا رعایت گردد.
  4. عرضه و فروش محصول در خارج از واحد مسکونی صورت پذیرد.
  5. تردد غیر متناسب با فضای محل سکونت به ویژه در مجتمع های مسکونی صورت نگیرد.
  6. متقاضی حداقل سن ۱۸ سال را داشته باشد.
  7. متقاضی در محل اجرای طرح اقامت داشته باشد.
  8. متقاضی از یک شاغل در شغل مورد تقاضا گواهی مهارت یا گواهی سابقه کاری داشته باشد.
  9. امکانات برق، تلفن، اینترنت و آب بهداشتی در محل کار وجود داشته باشد.
  10. متقاضی در شهر یا روستا محل مناسب برای انجام فعالیت داشته باشد.
  11. متقاضی صرفا می تواند برای خانه های غیر آپارتمانی ( خانه های معمولی )، چادر، کپر، آلونک و زاغه درخواست صدور مجوز گلخانه خانگی داشته باشد و صدور این مجوز برای واحد مسکونی آپارتمانی ممکن نیست.
  12. همچنین متقاضی باید با تعهدنامه ای موافقت نماید.

تعهد نامه شامل متن زیر می باشد و در ادامه مراحل ثبت نام در صفحه ای نمایش داده می شود. متقاضی کافیست فقط آن را تایید نماید. این تایید به معنای موافقت متقاضی با تعهدنامه می باشد:

اینجانب شرایط و مدارک دریافت مجوز شغل‌ خانگی تولید محصولات زراعی، گیاهان زینتی، قارچ، نهال و… در گلخانه های کوچک خانگی را مطالعه کردم و حایز آنها هستم. نظارت مردمی در فضای مجازی را هم می پذیرم و پاسخگوی کیفیت کارم خواهم بود.

ماموران صادرکننده این مجوز با داشتن حکم ماموریت از مدیرکل مربوطه میتوانند در همه ساعات کاری (۸ تا ۱۷ شنبه تا ۴شنبه) برای بازدید و نظارت بر شرایط و مدارکم به محل کارم (منزلم) مراجعه کنند و درصورتی که تشخیص دهند مدارکم ناقص است یا شرایط مندرج در این صفحه را ندارم، اخطار کتبی و ۱۰ روز کاری مهلت برای تامین شرایط صادر میکنند و اگر در آن مدت، شرایط را احراز نکردم، میتوانند مجوزم را باطل کنند. نام و نام خانوادگی . امضا

مدارک لازم برای صدور مجوز گلخانه خانگی

مدارک زیر را قبل از ثبت نام آماده نمایید:

  • عکس پرسنلی با فرمت jpg ،png و حداکثر با حجم ۲۰۰KB و حداقل ۱۰۰*۱۰۰ پیکسل
  • قبض مالیاتی با فرمت jpg ،png و حداکثر با حجم ۳۰۰KB
  • گواهی ساقه کار مرتبط: گواهی مهارت یا گواهی سابقه کاری از یک شاغل در شغل مورد تقاضا

در صورتیکه نیاز به گواهی مهارت دارید، می توانید در دوره های آموزشی گلخانه ایران شرکت نموده و گواهی مورد نیاز را دریافت نمایید. دوره هایی همچون آموزش تاسیس گلخانه، دوره آموزش نگهداری و پرورش گیاهان آپارتمانی و… می تواند برایتان بسیار کمک کننده باشد.

توجه:

براساس احکام قانونی، ارسال تمامی استعلامات بین دستگاهی ( آب، برق، گاز، محیط زیست، منابع طبیعی و…) و پیگیری و دریافت پاسخ آنها برای هر مجوز کسب وکار، به عهده مرجع اصلی صادرکننده مجوز است. بر این اساس، مرجع اصلی صادرکننده این مجوز، موظف است مدارک احتمالی لازم برای دریافت پاسخ استعلام ها را در درگاه تخصصی خود بطور دقیق و شفاف اعلام و بصورت الکترونیکی از متقاضی دریافت و طی زمان تعیین شده برای صدور این مجوز، پاسخ این استعلام ها را نیز اخذ نماید.

زمان لازم برای صدور مجوز از زمان تایید مدارک به صورت آنی می باشد و به مدت ۵ سال اعتبار دارد. همچنین درخواست این مجوز شامل ۱۰هزار تومان هزینه است که در سامانه مجوزها از متقاضی دریافت می گردد.

درخواست صدور پروانه گلخانه خانگی از درگاه ملی مجوزها

اگر تمامی شرایط ذکر شده را دارید، به سامانه درگاه ملی مجوزها به آدرس https://g4b.ir/ رفته و مراحل زیر را دنبال کنید:

مرحله اول دریافت مجوز گلخانه خانگی
مرحله ۱

در قسمت جستجو، عبارت گلخانه خانگی را نوشته و روی دکمه جستجو کلیک نمایید.

مرحله دوم ثبت نام مجوز گلخانه خانگی
مرحله ۲

در نتایج جستجو کسب و کار خانگی محصولات زراعی، گیاهان زینتی، قارچ، نهال در گلخانه خانگی را خواهید دید. این مجوز همان مجوز احداث گلخانه خانگی می باشد. ۲ گزینه راهنمای دریافت و درخواست مجوز را خواهید دید. می توانید راهنمای دریافت را مشاهده کنید، اما کل محتوای راهنما در ابتدای همین مقاله بیان شده است. روی دکمه درخواست مجوز کلیک کنید.

مرحله سوم دریافت مجوز احداث گلخانه خانگی
مرحله ۳

اعلانی با محتوای ثبت نام و احراز هویت متقاضی از طریق درگاه یکپارچه “پنجره ملی خدمات دولت هوشمند” امکانپذیر است، مشاهده خواهید نمود. روی ورود افراد حقیقی کلیک نمایید تا وارد صفحه ثبت نام سایت پنجره ملی خدمات دولت هوشمند شوید.

مرحله چهارم دریافت مجوز احداث گلخانه خانگی
مرحله ۵

تلفن همراهی که به اسم شماست و کد امنیتی را وارد نمایید و سپس روی ارسال کد فعال سازی کلیک نمایید.

مرحله پنجم دریافت مجوز احداث و بهره برداری گلخانه خانگی
مرحله ۵

کد ۵ رقمی به شماره شما ارسال خواهد شد که پس از درج این کد در سامانه، مجدد وارد درگاه ملی مجوزها خواهید شد و نام و نام خانوادگی شما در قسمت بالا سمت چپ سامانه نمایش داده خواهد شد.

مرحله ششم ثبت نام مجوز احداث گلخانه خانگی
مرحله ۶

مجدد روی درخواست مجوز کلیک نمایید.

مرحله هفتم ثبت نام مجوز گلخانه خانگی
مرحله ۷

در مرحله بعد، اطلاعات متقاضی شامل نام و نام خانوادگی، کد ملی، شماره تلفن و نام پدر به همراه متن تعهد نامه نمایش داده خواهد شد که باید روی ” تایید می نمایم ” کلیک نمایید.

سپس موقعیت جغرافیایی کسب و کار شامل استان و شهرستان را وارد نمایید و پس از درج کد امنیتی، روی درخواست صدور مجوز کلیک نمایید.

مرحله هشتم دریافت مجوز احداث گلخانه خانگی
مرحله ۸

پس از تبادل اطلاعات با درگاه تخصصی به سایت طرح ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی وارد خواهید شد. در صورتیکه از قبل مدارک خود را آماده نموده اید، در فرم های نمایش داده شده اطلاعات و تصویر مدارک را درج نمایید. اگر مدارکتان آماده نیست، نگران نباشید! چرا که پیامکی شامل کد رهگیری و لینکی برای بارگزاری مدارک، برایتان ارسال شده است تا در اولین فرصت اقدام به تکمیل اطلاعات و دریافت مجوز گلخانه خانگی نمایید.

مدارک خود را آماده نمایید و روی لینک پیامک شده کلیک کنید.

در صفحه باز شده، مشخصات درخواست شامل اطلاعات هویتی ( نام و نام خانوادگی، شماره شناسنامه، تلفن ثابت، مدرک و رشته تحصیلی، وضعیت اشتغال، وضعیت تاهل، سرپرست خانوار بودن، جنسیت، وضعیت نظام وظیفه، تصویر پرسنلی و قبض مالیاتی ) و مشخصات محل سکونت ( استان، شهرستان، توسعه محلی، شهر، بخش، دهستان، کد پستی و آدرس ) را وارد نمایید.

نکته ۱: پر کردن قسمت هایی که با ستاره قرمز مشخص شده الزامی و بقیه قسمت ها اختیاری است.

نکته ۲: عکس پرسنلی با فرمت jpg, png و حداکثر با حجم ۲۰۰KB و (حداقل ۱۰۰*۱۰۰ پیکسل)آپلود شود.

نکته ۳: قبض مالیاتی با فرمت jpg, png و حداکثر با حجم ۳۰۰KB آپلود شود.

پس از پر کردن اطلاعات موجود در این صفحه، مجوز احداث گلخانه خانگی شما تحت عنوان مجوز کسب و کار خانگی محصولات زراعی، گیاهان زینتی، قارچ، نهال در گلخانه خانگی به نام شما به صورت آنی صادر می گردد. فایل را ذخیره و چاپ نمایید.

تبریک می گوییم. هم اکنون شما مجوز احداث گلخانه خانگی را دریافت نموده اید. اما فراموش نکنید که تا چند روز آینده احتمالا مامورانی برای بررسی صحت اطلاعاتی که درج کرده اید به محل زندگی شما مراجعه خواهند نمود. در صورتیکه شرایط دریافت مجوز را نداشته باشید یا اطلاعات غلط در حین ثبت نام پر کرده باشید، مجوز گلخانه خانگی شما باطل خواهد شد.

در صورتیکه نیاز به کارشناسان خبره برای تاسیس گلخانه خانگی خود دارید، کافی است با گلخانه ایران تماس بگیرید. پس از بازدید از محل شما و با توجه به شرایط، هزینه تاسیس برآورد شده و گلخانه خانگی برای شما تاسیس خواهد شد.

میزان امتیاز از راست به چپ افزایش می یابد.

میانگین امتیاز ۳.۸ / ۵. تعداد آرا: ۴

هیچ امتیازی ثبت نشده است. شما اولین امتیاز دهنده باشید!

این مقالات را هم بخوانید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصول مورد نظر خود را جستجو کنید.