فنگ شویی شرق خانه برای بهبود روابط خانواده و سلامتی

فهرست مطالب ( نمایش )

Close
۳.۶
(۷۲)

این مقاله به بررسی فنگ شویی شرق خانه، عناصر تقویت کننده، تخریب و تضعیف کننده آن، نمادها و درمانگرهای این بخش می پردازد. در سری مقالات فنگ شویی گلخانه ایران، فنگ شویی بر اساس فنگ شویی هشت گانه یا قطب نما بررسی می گردد و جهت های جغرافیایی مبنای اصلی فنگ شویی مد نظر قرار می گیرد.

خدمات پاکسازی انرژی منزل و محل کار
خدمات پاکسازی انرژی توسط گلخانه ایران

برای تشخیص جهت های فنگ شویی، مقاله عناصر و جهت های فنگ شویی را مطالعه نمایید تا با روش پیدا کردن جهت ها در منزل و محل کار خود آشنا شوید. پس از پیدا کردن بخش شرقی خانه یا محل کار، با راه حل هایی که در این مقاله در اختیارتان قرار می دهیم، اقدام به فنگ شویی جهت شرق نمایید.

ماهیت جهت شرق در فنگ شویی

فنگ شویی شرق خانه و محل کار و نکات ان
جهت شرق در فنگ شویی

جهت شرق در فنگ شویی، عنصر چوب و رنگ آن سبز کمرنگ، سبز پررنگ، یشمی، آبی کمرنگ و قهوه ای به رنگ چوب می باشد. عنصر آب تقویت کننده و عنصر فلز تخریب کننده آن و عنصر آتش تضعیف کننده آن می باشد. جهت شرق، بخش روابط خانوادگی و سلامتی چه از نظر روحی و چه از نظر جسمی است. اگر مداوم دچار بیماری می شوید، مشکلات روحی و جسمی دارید، روابط اعضای خانواده با یکدیگر خوب نیست و .. شاید علت آنها، وجود مشکل در بخش شرقی خانه است. این بخش مهمترین بخش برای روابط خانوادگی و سلامتی روحی و جسمی می باشد.

چه مکان هایی در فنگ شویی جهت شرق قرار بگیرد؟

در فنگ شوی قطب نما یا هشت گانه، فنگ شویی را از جزء به کل انجام میدهیم. بدین صورت که در بخش های مختلف خانه، مانند آشپزخانه، پذیرایی، اتاق خواب و… هشت جهت را پیدا کرده و برای هر بخش فنگ شویی را به طور کامل انجام می دهیم. با فنگ شویی هر بخش به طور مجزا، انرژی در خانه یا محل کار جریان پیدا می کند.

به این صورت، از فنگ شویی جزء به فنگ شویی کل میرسیم. با این حال، اگر هنوز نقشه خانه طراحی نشده است و میخواهید به عنوان یک معمار یا طراح، قسمت هایی مثل آشپزخانه، اتاق خواب و… را بر اساس فنگ شویی تعبیه کنید. یا ساختمان بنا شده و بخش ها مشخص شده اند و میخواهید ایرادات کار را در بیاورید. در طراحی بخش ها برای فنگ شویی شرق خانه باید ها و نباید هایی وجود دارد.

مکان های زیر بهتر است در جهت شرق قرار گیرد:

  • سالن و نهارخوری در این بخش قرار بگیرد، بهتر است.
  • اتاق بچه ها در این محل قرار گیرد.

مکان های زیر نباید در بخش شرق قرار گیرند:

  • وجود سرویس بهداشتی، حمام و انباری در این بخش به سلامتی و روابط افراد ساکن لطمه وارد می کند. در صورت وجود باید درمان شود که در مقاله های فنگ شویی سرویس بهداشتی و حمام و فنگ شویی انباری به راهکارهای ساده و عملی درمان این بخش ها پرداخته ایم.
  • شوفاژ در این قسمت قرار نگیرد. اگر شوفاژ در این قسمت بود، رنگ شوفاژ عوض شود، یا روی آن پارچه انداخته و یا گلدان های گل طبیعی بچینید.
  • عکس اموات در این مکان قرار نگیرد.

تقویت جهت شرق در فنگ شویی

تقویت جهت شرق در فنگ شویی
تقویت شرق در فنگ شویی

برای فنگ شویی شرق لازم است این موارد را خوب به خاطر بسپارید: عنصر این بخش چوب، رنگ آن سبز کمرنگ و پررنگ، یشمی، آبی کمرنگ و قهوه ای به رنگ چوب، شکل آن مستطیل است. تقویت کننده آن، عنصر آب می باشد. فلز تخریب کننده آن، آتش تضعیف کننده آن است.

برای تقویت جهت شرق در فنگ شویی خانه یا محل کار، به نکات زیر توجه کنید:

  • در این بخش بهتر است از تقویت کننده ها استفاده کنید.
  • تخریب کننده ها را کنار بگذارید و در بخش دیگری استفاده کنید.
  • حدالامکان از تضعیف کننده ها استفاده نکنید.
  • در صورت وجود عنصر فلز در این بخش، از عنصر آب کنار فلز استفاده کنید. چرا که عنصر آب، تضعیف کننده فلز و تقویت کننده چوب است.
  • فواره آب و آکواریوم در جهت شرق خانه مفید است. اما در جهت شرق اتاق خواب نباید از آن ها استفاده کرد. چرا که آکواریوم و فواره یانگ بالا داشته و خواب را برهم می زند.
  • رنگ دیوار جهت شرق در فنگ شویی می تواند آبی و سبز روشن، مشکی و سرمه ای، آبی و سبز تیره باشد. همچنین می توان از دیوار الواری یا دیوار سبز در این بخش استفاده نمایید.
  • گل مهمترین درمانگر در فنگ شویی شرق است. در این قسمت به تعداد زیاد از گل های طبیعی به خصوص گیاهان اکسیژن ساز آپارتمانی استفاده نمایید. برای اطلاعات بیشتر به مقاله آموزش فنگ شویی گیاهان مراجعه نمایید.
  • آیینه بزرگ در این بخش می تواند درمانگر خوبی باشد. اگر سرویس بهداشتی در این بخش قرار دارد، حتما روی دیوار خارجی آن آیینه مستطیلی با قاب چوبی سبز، آبی، مشکی یا سرمه ای نصب گردد.
  • از نمادهای مرتبط با این بخش برای تقویت جهت شرق خانه استفاده گردد.

نمادهای جهت شرق در فنگ شویی

نمادها در فنگ شویی شرق
قاب عکس خانوادگی در تقویت قسمت شرق خانه
  • نمادهای چوبی در این بخش بسیار خوب هستند.
  • برای تقویت روابط خانوادگی از عکس های خانوادگی با قاب مستطیل استفاده نمایید. بهتر است رنگ قاب عکس سبز، آبی، مشکی یا سرمه ای باشد. عکس خانوادگی در این بخش عالی است اما عکس تکی اصلا خوب نیست.
  • قاب عکس گله حیوانات مانند گله اسب برای تقویت جهت شرق خانه مفید است.
  • در این بخش، به هیچ عنوان عکس اموات قرار نگیرد.

منابع زیر برای مطالعات بیشتر و افزایش آگاهی در مورد فنگ شویی شرق خانه مفید است:

باگوآ در ویکی پدیا

یین و یانگ در ویکی پدیا

فنگ شویی در ویکی پدیا

میزان امتیاز از راست به چپ افزایش می یابد.

میانگین امتیاز ۳.۶ / ۵. تعداد آرا: ۷۲

هیچ امتیازی ثبت نشده است. شما اولین امتیاز دهنده باشید!

این مقالات را هم بخوانید!

22 پاسخ

  1. من کلی سایت و پیج های متخلف بررسی کردم .هیچکدوم به سادگی و قابل درک بودن مطالب شما نبود .اونا خیلی پیچیده و نامفهوم گفتن و خیلی از مطالب ننوشتن
    واقعا از مطالب سودمند ک در سایت قرار دادین سپاسگزارم

    1. درود بر شما بانو!
      فنگ شویی منزل از لذت بخش ترین کارهایی هست که در خانه و محیط کار میشه انجام داد.
      رضایت شما همراهان گلخانه ایران باعث خشنودی ماست.

  2. سلام ممنون از اطلاعات عالی شما
    خیلی ها با گفتم همین مطالب مبالغ هنگفتی رو دریافت میکنن ولی شما خالصانه اطلاعات جامع وکافی ور دراختیار ما قرار دادید
    خدا یارتون 🙏

    1. درود بانو
      رضایت شما باعث خرسندی ماست و ارزشی بیشتر از مادیات برامون داره.
      در صورتی که به مقالات بیشتری در زمینه های مختلف فنگ شویی نیاز دارید در کامنت ها برامون بنویسید تا براتون آماده و درج کنیم.

  3. سلام و ممنون از مطالب عالی تون
    یک سوال:منزل من مسطتیله یعنی جنوب و شمال طول و در شرق و غرب عرض مستطیل قرار داره مثلا اگر شرق رو از جنوب و شمال شرقی جدا کنم قسمت شرق محوطه خیلی کوچکی میشه .در هر حال تو همون محوطه کوچک چیدمان رو تصحیح کنم؟

    1. درود بر شما
      روش صحیح فنگ شویی، فنگ شویی از جزء به کل می باشد. یعنی به نقشه کل منزل نگاه نکنید. بخش هایی مانند آشپزخانه، اتاق ها، پذیرایی و… را در نظر بگیرید، جهت ها را مشخص کنید و فنگ شویی را در هر بخش با توجه به جهت ها انجام دهید.
      مسلما هر جهت در هر قسمت بخش کوچکی را در بر می گیرد. مثلا شاید بخش شرقی شما کلا ۱ متر شود و در همان ۱ متر بایستی فنگ شویی شرق را انجام دهید.

  4. و سوال دیگه اینکه آشپزخانه من درست در شماله ولی پشت پنجره آشپزخانه پر از گلدانه آیا بیرون از پنجره جز بخش شمال حساب میشه یا برای تصحیح چیدمان گلها و داخل بیارم
    باز هم مممنون

    1. .در صورت بسته بودن پنجره، پشت پنجره محسوب نمی شود. هرچند که وجود گل در پشت پنجره نیز تاثیرات و انرژی مثبت خود را دارد
      تمامی جهت ها را در آشپزخانه مشخص نمایید و فنگ شویی کامل آشپزخانه را انجام دهید.

  5. سلام‌وقت بخیر..اینکه باید مثلا جهت شرق و تقویت کنیم باید با عنصر وجودی تقویت بشه یا باید طبق فنگشویی شرق تقویت بشه

    1. سلام بانو. در ابتدا برای هر بخش منزل مثلا برای اتاق خواب، تمامی جهت ها رو پیدا کنید. بعد طبق فنگ شویی شرق، شرق اتاق خواب رو فنگ شویی کنید. بقیه جهت های اتاق خواب هم همینطور
      سپس سراغ قسمت بعدی خانه مثلا آشپزخانه بروید و طبق مقالات همه بخش های آشپزخانه را فنگ شویی کنید. همینطور سراغ بقیه بخش ها بروید تا فنگ شویی از جز به کل تکمیل گردد.

  6. سلام خسته نباشين من كلا جنوب شرق و ندارم و راه پله خونست ميشه بگين چه كنم . و جنوب غرب هم تراس دارم ممنون ميشم جواب بدين

    1. سلام وقتتون به خیر با چ‌روشی به غیر از قطب نما جهتهای اصلی منزل رو پیدا کنم از خانمی پرسیدم گفتن قبله جنوب میشه

      1. سلام. وقت شما هم بخیر بانو
        در ایران قبله رو اگر جنوب غربی در نظر بگیریم میتونیم بقیه جهت ها رو هم پیدا کنیم. اگر از مرکز جاییکه میخواهید فنگ شویی کنید خطی به سمت قبله رسم کنید، اون بخش میشه جنوب غربی. حالا که یکی از جهت ها رو دارید، میتونید ۷ جهت بعدی رو پیدا کنید. از نقطه مرکز در جهت عکس جنوب غربی ادامه بدهید نقطه شمال شرقی بدست میاد. خط عمودی از مرکز روی این خط رسم کنید، جهت های شمال غربی و جنوب شرقی بدست میاد. از مرکز وسط دو خط جنوب غربی و جنوب شرقی رو رسم کنید، جنوب بدست میاد. از مرکز وسط خطوط شمال غربی و جنوب غربی رو رسم کنید، غرب رو بدست میارید. همینطور ادامه بدهید ۸ جهت اصلی رو پیدا کردید.
        یا میتونید به مقاله جهت یابی فنگ شویی مراجعه کنید و در اونجا فایل نقشه پاکوآ رو دانلود بکنید و روی تلق انتقال بدهید. خطی از مرکز و در وسط مثلث جنوب غربی رسم کنید تا جهت جنوب غربی رو داشته باشیید. حالا جهت جنوب غربی نقشه پاکوآ رو روی جهت جنوب غربی نقشه خونتون بندازید تا کل جهت ها مشخص شه.

  7. سلام وقت بخیر خدا قوت من سوالم در مورد این بود که ما تو خونه سه اتاق خواب دارم یکیش در شمال غربی اتاق خواب پسر بزرگ یکیش شمال اتاق خواب پسرم ویکیشم اتاق خواب زوجین در طرف شمال شرقی
    امکان جابه جایی نیست ایا راه درمان وتقویت هست میشه برام توضیح بدین لطفا خواهش میکنم استرس گرفتم

    1. سلام بانو. جای نگرانی نیست. انرژی های طبیعت برای کسب آرامش ما هستند. فنگ شویی ۵۰ درصد انجام شه کافی است. در حد پاکسازی و رفع انباشتگی و نیاز نیست خیلی حساس بود. برای هر اتاق به طور مجزا ۸ جهت مشخص شه و فنگ شویی انجام شه.

  8. درود بر شما
    ضمن سپاس از مطالب باارزشتون، چرا فنگشویی قسمت چنوب شرق در سایت نیست و در صفحه فنگشویی جنوب شرق مطالب فنگشویی قشمت شرق اومده، لطفا راهنمایی کنید.

    1. درود و تشکر ابت انرژی خوبتون
      مقاله فنگشیی جنوب شرق موجود هست. شرق و جنوب شرق هردو دارای عنصر چوب و از نظر فنگشویی تاحد زیادی یکسان هستند. کمی تفاوت در استفاده از نمادها وجود داره که در مقاله فنگشویی جنوب شرق نوشته شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصول مورد نظر خود را جستجو کنید.