آموزش فنگ شویی گیاهان

فهرست مطالب ( نمایش )

Close
۳.۷
(۶۹)

آیا فنگ شویی گیاهان حقیقت دارد؟ جایگاه گیاهان در فنگ شویی چیست؟ کدام گیاهان مناسب فنگ شویی هستند و کدام گیاهان در فنگ شویی ممنوع هستند؟ نحوه چیدمان گیاهان در فنگ شویی به چه نحو باشد؟ فنگ شویی گیاهان چگونه انجام می شود؟ ۵ عنصر کردن در فنگ شویی گیاهان چگونه است؟ با گلخانه ایران همراه ما باشید تا پاسخ تمامی این سوالات را بیابیم!

خدمات پاکسازی انرژی منزل و محل کار
خدمات پاکسازی انرژی توسط گلخانه ایران

جایگاه گیاهان در فنگ شویی

گل و گیاه قویترین عناصر در فنگ شویی هستند. کل مبحث فنگ شویی به اکسیژن ختم میشود و بهترین اکسیژن ساز دنیا، گیاهان هستند! پس جایگاه گیاهان در فنگ شویی بسیار حائز اهمیت می باشد و از گیاهان در فنگ شویی برای درمان و تقویت بخش های مختلف منزل و محیط کار استفاده می گردد. در پاسخ به اینکه آیا فنگ شویی گیاهان حقیقت دارد جواب ” بله ” می باشد.

اما نکته ای بسیار مهم وجود دارد! قبل از فنگ شویی گیاهان، بهتر است رفع انباشتگی و پاکسازی صورت بگیرد. سپس بخش های مختلف منزل ۵ عنصر شود و بعد گل و گیاه برای افزایش انرژی به کار برده شود. پس اگر رفع انباشتگی و پاکسازی را انجام ندهید، عملا داشتن گل و گیاه تاثیری در تغییر سطح انرژی و خوش یمنی منزل شما نخواهد داشت!

امروزه بسیار می شنویم که با داشتن چند شاخه بامبو، می توانید ثروتمند شوید! این سخن هم درست است و هم نادرست. بامبو گیاه ثروت است. اما قبل از آن رفع انباشتگی و پاکسازی بسیار مهمتر می باشد. از طرفی هر تعداد بامبو خواص خود را دارد که باید با اعداد بامبو آشنا شوید. پس صرفا داشتن بامبو برای شما ثروت به همراه نخواهد آورد.

از طرفی در فنگ شویی گیاهان باید با روش های نگهداری گل و گیاه نیز آشنایی داشته باشید. چرا که گل و گیاه پژمرده و بیمار، گیاهان بد در فنگ شویی هستند و با خود انرژی منفی دارند.

پس ابتدا رفع انباشتگی و پاکسازی را انجام دهید. منزل خود را ۵ عنصر کنید و سپس از گیاهان در فنگ شویی استفاده نمایید. از روش های نگهداری گیاهان اطلاعات کافی کسب نمایید و انرژی مثبت را در منزل و محل کار خود افزایش دهید.

نکته جالب دیگر این است که اولین انرژی منفی خانه، توسط پت خانگی و گل و گیاه جذب می شود. پس با داشتن گل و گیاه در منزل از یک محافظ در برابر انرژی های منفی برخوردار خواهید بود!

فنگ شویی گیاهان چیست؟

فنگ شویی گیاهان یعنی به کمک گیاهان جریان انرژی را در منزل و محل کار تقویت کنیم و در به تعادل رساندن انسان و طبیعت قدمی برداریم. برای درمان یا تقویت بخش های مختلف منزل، نیاز است تا با گیاهان مناسب فنگ شویی در هر بخش آشنا شویم.

گیاهان مناسب فنگ شویی

گیاهان اکسیژن ساز و گیاهان تصفیه کننده هوا در فنگ شویی بسیار اهمیت دارند. پس اگر به دنبال خرید گیاهان فنگ شویی هستید، گیاه مورد علاقه خود را از بین گیاهان اکسیژن ساز آپارتمانی انتخاب کنید. اما اگر در منزل گیاهانی دارید که جز اکسیژن سازها نیستند، نگران نباشید. کافی است آنها را ۵ عنصر کرده و در بخش های مناسب منزل استفاده کنید.

گیاهان ۵ عنصر گیاهان خوش یمنی هستند که انرژی خانه را بالا میبرند.

گیاهان بد در فنگ شویی

۳ مورد از گیاهان هستند که جزو گیاهان بد در فنگ شویی حساب می شوند!

  1. گیاهان بیمار یا گیاهان خشک شده!
  2. کاکتوس هایی که دور تا دور آنها تیغ دارد و باعث ترکیدن حباب های انرژی میشوند!
  3. بونسای ها که باعث کندی در امور مختلف میشوند!

چیدمان گیاهان در فنگ شویی

در چیدمان گیاهان باید به بخشی از منزل که میخواهید گل مورد نظر را در آن قرار دهید توجه کنید!

وجود گل و گیاه در بخش شمال، شرق و جنوب شرق و شمال غربی و غرب مناسب است. در بخش شمال غربی و غرب حتما باید ۵ عنصر شده و سپس چیدمان گیاهان صورت گیرد. استفاده از گیاهان در بخش شمال شرقی و شرق توصیه نمی شود.

برای چیدمان گیاهان در فنگ شویی، حدالامکان گیاهان را در ارتفاعات مختلف نسبت به یکدیگر قرار دهید. برای اینکار از آویزهای مختلف و یا انواع پایه گلدان با ارتفاع مختلف استفاده نمایید.

فنگ شویی گیاهان چگونه انجام میشود؟ ( فنگ شویی گیاهان چگونه است)

ابتدا نقشه منزل را بر روی برگه ترسیم کنید. نقشه پاکوآ را از سایت گلخانه ایران دانلود کنید و شروع به انداختن پاکوآ روی نقشه منزل و مرکز گیری نمایید.

با مشخص شدن بخش های شمال، جنوب، شرق، غرب و چهار جهت شمال شرقی، جنوب شرقی، شمال غربی و جنوب غربی، به کمک رنگ گل، رنگ گلدان، اکسسوری های مختلف اقدام به ۵ عنصر کردن گلدان نمایید.

گلدان پنج عنصر چیست؟ گیاه یا گلدان پنج عنصر یعنی در ترکیب رنگ و عناصر سازنده گل و گلدان، ۵ عنصر آب، چوب، آتش، خاک و فلز وجود داشته باشد.

فنگ شویی سانسوریا
سانسوریا نیزه ای فنگ شویی شده

به طور مثال برای فنگ شویی سانسوریا، آن را در گلدانی سفید رنگ کاشته و یک ربان قرمز یا صورتی روی برگ های آن ببندید. سفال نماد خاک، سفید نماد فلز، سانسوریا نماد چوب، ربان صورتی یا قرمز نماد آتش و آبیاری نماد آب می باشد.

لیست زیر را برای ۵ عنصر کردن گیاهان و خانه به خاطر بسپارید:

  • عنصر آب : رنگ مشکی و سرمه‌ای آبی و شکل مواج
  • عنصر چوب : رنگ سبز پر رنگ، سبز کمرنگ، یشمی قهوه ای چوبی و شکل مستطیل
  • عنصر آتش : رنگهای شرابی، قرمز، نارنجی، بنفش، صورتی و یا رنگ چوب و شکل هر چیزی با گوشه تیز مثل مثلث
  • عنصر زمین یا خاک: رنگ قهوه ای خاکی، زرد و بژ و شکل مربع
  • عنصر فلز: رنگ خاکستری، سفید، نقره‌ای، طلایی و مسی و شکل دایره

راهنمای انتخاب رنگ گلدان در فنگ شویی

ماهیت گیاه، چوب است. آبی که برای آبیاری گیاهان استفاده می کنیم، تداعی کننده عنصر آب و خاک درون گلدان تداعی کننده عنصر خاک می باشد. با انتخاب گلدان فلزی می توان عنصر فلز و با یک روبان قرمز می توان عنصر آتش را نیز مهیا کرد. اما با توجه به بخشی که گلدان در آن قرار می گیرد، رنگ گلدان را انتخاب کنید تا تقویت کننده همان بخش باشد. به راهنمای زیر برای انتخاب رنگ گلدان در فنگ شویی توجه نمایید.

رنگ گلدان در فنگ شویی شمال بهتر است سیاه، سرمه ای، نقره ای، طلایی یا سفید باشد.

رنگ گلدان در فنگ شویی شمال شرقی، فنگ شویی مرکز، فنگ شویی جنوب غربی می تواند زرد، کرم، بژ، شرابی، قرمز، صورتی و نارنجی باشد. فراموش نشود که حتما گیاه را ۵ عنصر کرده و سپس در این جهات استفاده نمایید.

در فنگ شویی شرق و جنوب شرقی رنگ گلدان می تواند سبز، آبی، سرمه ای و سیاه باشد.

در فنگ شویی جنوب، رنگ گلدان می تواند قرمز، نارنجی، صورتی، شرابی و سبز یا آبی باشد.

رنگ گلدان در فنگ شویی سرویس بهداشتی می تواند سبز، آبی، قرمز، نارنجی، زرد، صورتی، شرابی و کرم باشد.

در دستورالعمل های مربوط به هر بخش که در ادامه ذکر شده، نمونه هایی از فنگ شویی گیاهان در هر بخش را ذکر کرد ایم.

فنگ شویی گیاهان شمال خانه ( بخش کار و ثروت )

جهت شمال در فنگ شویی، عنصر آب و رنگ آن مشکی و سرمه ای می باشد. عنصر فلز تقویت کننده و عنصر خاک تخریب کننده آن و عنصر آتش تضعیف کننده آن می باشد . اگر مداوم شغل عوض می کنید، نمی توانید کار مناسب پیدا کنید، پولتان برکت ندارد و .. شاید علت، وجود مشکل در بخش شمالی خانه است. برای پیشرفت کار، افزایش درآمد، یافتن کار مناسب و .. این بخش را تقویت و درمان کنید. برای آشنایی با درمانگرها و تقویت کننده های این بخش به مقاله ” فنگ شویی شمال خانه ” مراجعه نمایید.

از انواع گیاهان اکسیژن ساز می توانید در این بخش به عنوان درمانگر استفاده نمایید. برای نتیجه بهتر گیاهان را ۵ عنصر کرده و سپس استفاده نمایید. به مثال هایی از فنگ شویی گیاهان شمال خانه توجه کنید:

گیاه سبز در گلدان فلزی مشکی همراه با یک رطوبت سنج قرمز یا روبان بسیار کوچک قرمز یا حتی یک کفشدوزک قرمز و چیدن چند سنگ ریزه قهوه ای یا زرد روی خاک آن انتخاب مناسبی باشد. گیاه نماد چوب، گلدان فلزی نماد فلز، رنگ مشکی و آبیاری نماد آب، رنگ قرمز اکسسوری نماد آتش، سنگ ریزه ها نماد خاک هستند.

گیاه سبز در گلدان با طرح خطوط مواج و رنگ سفید همراه با یک روبان بسیار کوچک قرمز، چیدن چند سنگ ریزه قهوه ای یا زرد روی خاک آن انتخاب مناسبی باشد. گیاه نماد چوب، گلدان سفید نماد فلز، خطوط مواج و آبیاری نماد آب، رنگ قرمز اکسسوری نماد آتش، سنگ ریزه ها نماد خاک هستند.

نکته: از گیاهانی که رنگ غالب آنها قرمز، نارنجی، بنفش است در این بخش استفاده نکنید. چرا که عنصر اصلی این گیاهان آتش است که برای بخش شمال خانه مناسب نیست.

فنگ شویی گیاهان شمال شرقی خانه ( بخش تحصیل و دانش )

جهت شمال شرقی خانه در فنگ شویی، عنصر خاک و رنگ آن زرد، بژ و قهوه ای خاکی می باشد. عنصر آتش تقویت کننده، عنصر چوب تخریب کننده پایه ۱ و عنصر آب تخریب کننده پایه ۲ و فلز تضعیف کننده آن است. برای بهبود روابط خانوادگی و افزایش سلامتی این بخش را تقویت و درمان کنید.

در این بخش بهتر است از گیاهان استفاده نکنید، چرا که عنصر اصلی گیاهان چوب بوده و باعث تخریب این بخش می گردد. در صورت استفاده حتما آن ها را ۵ عنصر نمایید.

شاید برای این قسمت فنگ شویی گیاهان با روش های زیر مناسب باشد:

گیاهان با پایه رنگ قرمز، صورتی یا بنفش در گلدان سفالی به رنگ های زرد، بژ یا قهوه ای خاکی که روی خاک آن چند سنگ ریزه سفید ریخته شده و روی خاک آن سنگ ریزه های سفید چیده شده باشد : ماهیت گیاه نماد چوب، خاک درون گلدان و جنس و رنگ گلدان نماد خاک، آبیاری نماد آب، رنگ سفید سنگ ریزه ها نماد فلز و رنگ گل نماد آتش می باشد.

گیاهان با پایه رنگ قرمز، صورتی یا بنفش در گلدان سفالی به رنگ قرمز که روی خاک آن چند سنگ ریزه سفید ریخته شده و روی خاک آن سنگ ریزه های سفید چیده شده باشد : ماهیت گیاه نماد چوب، خاک درون گلدان و جنس گلدان نماد خاک، آبیاری نماد آب، رنگ سفید سنگ ریزه ها نماد فلز و رنگ گل و گلدان نماد آتش می باشد.

فنگ شویی گیاهان شرق خانه ( بخش روابط خانواده و سلامتی )

جهت شرقی خانه در فنگ شویی، عنصر چوب و رنگ آن سبز پررنگ، سبز کم رنگ، یشمی و قهوه ای می باشد. عنصر آب تقویت کننده، عنصر فلز تخریب کننده و آتش تضعیف کننده آن است. برای بهبود روابط خانوادگی و افزایش سلامتی این بخش را تقویت و درمان کنید.

گیاهان یکی از مهمترین تقویت کننده های بخش شرق هستند! سعی کنید از انواع گیاهان آپارتمانی به تعداد زیاد در این بخش به عنوان درمانگر و تقویت کننده استفاده نمایید. به طور کلی، داشتن گل و گلدان برای این بخش بسیار مناسب است، چرا که گل به عنوان عنصر چوب از نمادهای اصلی این بخش هستند. اما برای نتیجه بهتر گیاهان را ۵ عنصر کرده و سپس استفاده نمایید. شاید برای این قسمت فنگ شویی گیاهان با روش های زیر مناسب باشد:

  1. گیاهان سبز در گلدان سفالی به رنگ های سرمه ای یا مشکی که روی آن یک روبان قرمز بسته شده و روی خاک آن سنگ ریزه های سفید چیده شده باشد : گیاه سبز نماد چوب، خاک گلدان و سفال نماد خاک، رنگ گلدان و آبیاری نماد آب، رنگ سفید سنگ ریزه ها نماد فلز و روبان قرمز نماد آتش می باشد.
  2. گیاهان سبز در گلدان سفالی به رنگ سبز کمرنگ یا پررنگ، یشمی یا قهوه ای، که یک روبان قرمز به آن بسته شده و روی خاک آن سنگ ریزه های سفید چیده شده است: گیاه سبز و رنگ گلدان نماد چوب، روبان قرمز نماد آتش، خاک درون گلدان و سفال نماد خاک، رنگ سفید سنگ ریزه ها نماد فلز و آبیاری نماد آب می باشد.

نکته: در فنگ شویی گیاهان شرق خانه، از رنگ های رنگ خاکستری، سفید، نقره‌ای، طلایی و مسی و گلدان فلزی به مقدار کم استفاده کنید! چرا که این موارد نماد فلز و تخریب کننده چوب هستند.

فنگ شویی گیاهان جنوب شرق خانه ( مهمترین بخش ثروت )

این بخش مهمترین بخش ثروت است و برکت پول را زیاد می کند. عنصر آن چوب است و فنگ شویی گیاهان در این قسمت همانند فنگ شویی گیاهان شرق خانه می باشد.

فنگ شویی گیاهان جنوبی خانه ( بخش شهرت)

جهت جنوب خانه در فنگ شویی، عنصر آتش و رنگ آن قرمز، صورتی، شرابی، نارنجی و بنفش می باشد. تقویت آن با چوب، تخریب با آب و تضعیف آن با خاک است. برای خوشنامی و کسب شهرت این بخش را تقویت و درمان کنید.

گیاهان یکی از مهمترین تقویت کننده های بخش جنوب هستند! از گیاهانی که رنگ غالب آنها سبز، قرمز، نارنجی و بنفش است، می توانید در این بخش به عنوان درمانگر و تقویت کننده استفاده نمایید. به طور کلی، داشتن گل و گلدان قرمز برای این بخش مناسب است، چرا که گل به عنوان عنصر چوب و رنگ قرمز به عنوان نماد آتش، تقویت کننده این بخش هستند. اما برای نتیجه بهتر گیاهان را ۵ عنصر کرده و سپس استفاده نمایید. شاید برای این قسمت ۵ عنصر کردن گیاه با روش های زیر مناسب باشد:

گیاه سبز در گلدان فلزی که رنگ آن نارنجی، بنفش، صورتی و یا قرمز باشد: گیاه سبز نماد چوب، خاک درون گلدان نماد خاک، رنگ گلدان نماد آتش، جنس فلزی گلدان نماد فلز و آبیاری نماد آب می باشد.

گیاه با رنگ غالب قرمز، نارنجی و … در گلدان فلزی سبز یا آبی کمرنگ که روی خاک آن سنگ ریزه کرم قهوه ای چیده شده است . گل آن نماد آتش، رنگ گلدان نماد چوب، جنس گلدان نماد فلز، سنگ ریزه ها نماد خاک و آبیاری نماد آب است.

فنگ شویی گیاهان جنوب غربی خانه ( بخش روابط عاطفی و انرژی خانم یا مادر منزل )

جهت جنوب غربی خانه در فنگ شویی، عنصر خاک و رنگ آن زرد، بژ و قهوه ای خاکستری است. عنصر آتش تقویت کننده، عنصر چوب تخریب کننده پایه ۱ و عنصر آب تخریب کننده پایه ۲ و فلز تضعیف کننده آن است. برای بهبود انرژی مادر یا خانم منزل و همچنین روابط عاطفی این بخش را تقویت یا درمان کنید. فنگ شویی گیاهان در این قسمت همانند فنگ شویی گیاهان شمال شرقی خانه می باشد.

فنگ شویی گیاهان غربی خانه ( بخش فرزندان، فرزند آوری و خلاقیت )

جهت غربی خانه در فنگ شویی، عنصر فلز و رنگ آن خاکستری، سفید، نقره ای، طلایی و مسی می باشد. خاک تقویت کننده، آتش تخریب کننده و آب تضعیف کننده آن است. برای بهبود انرژی فرزندان، فرزندآوری و افزایش خلاقیت این بخش را تقویت و درمان کنید.

در این بخش بهتر است حتما گیاهان را ۵ عنصر کرده و سپس استفاده نمایید. شاید برای این قسمت فنگ شویی گیاهان با روش های زیر مناسب باشد:

گیاه سبز در گلدان فلزی به رنگ های قهوه ای خاکی، زرد یا بژ که روی آن یک کفشدوزک قرمز کوچک نشسته باشد: گیاه نماد چوب، خاک درون گلدان و رنگ گلدان نماد خاک، آبیاری نماد آب، جنس گلدان نماد فلز و کفشدوزک قرمز نماد آتش می باشد.
گیاه سبز در گلدان سفالی به رنگ های خاکستری، سفید، نقره ای، طلایی یا مسی که روی آن یک کفشدوزک قرمز کوچک نشسته باشد: گیاه نماد چوب، خاک درون گلدان و جنس گلدان نماد خاک، آبیاری نماد آب، رنگ گلدان نماد فلز و کفشدوزک قرمز نماد آتش می باشد.
نکته: بهتر است در این مکان از گیاهانی که رنگ غالب آنها نمادی از آتش است، استفاده نکنید!

فنگ شویی گیاهان شمال غربی خانه ( بخش مرد و پدر خانواده، سفر و دوستان )

جهت شمال غربی خانه در فنگ شویی، عنصر فلز و رنگ آن خاکستری، سفید، نقره ای، طلایی و مسی می باشد. خاک تقویت کننده، آتش تخریب کننده و آب تضعیف کننده آن است. برای بهبود سلامتی مرد یا پدر خانواده، بهبود در امر مسافرت و بهبود روابط دوستانه و معاشرت این بخش را تقویت و درمان کنید.

فنگ شویی گیاهان شمال غربی خانه همانند فنگ شویی گیاهان غرب خانه می باشد.

انتخاب رنگ گلدان در فنگ شویی چگونه است؟

رنگ گلدان در فنگ شویی شمال بهتر است سیاه، سرمه ای، نقره ای، طلایی یا سفید باشد.
در فنگ شویی شمال شرقی، فنگ شویی مرکز، فنگ شویی جنوب غربی می تواند زرد، کرم، بژ، شرابی، قرمز، صورتی و نارنجی باشد. فراموش نشود که حتما گیاه را ۵ عنصر کرده و سپس در این جهات استفاده نمایید.
در فنگ شویی شرق و جنوب شرقی رنگ گلدان می تواند سبز، آبی، سرمه ای و سیاه باشد.
در فنگ شویی جنوب، رنگ گلدان می تواند قرمز، نارنجی، صورتی، شرابی و سبز یا آبی باشد.
و در فنگ شویی سرویس بهداشتی می تواند سبز، آبی، قرمز، نارنجی، زرد، صورتی، شرابی و کرم باشد.

آیا فنگ شویی گیاهان حقیقت دارد؟

بله. فنگ شویی علمی است که در سراسر جهان مورد تایید بسیاری از افراد است و فنگ شویی گیاهان به عنوان شاخه ای از علم فنگ شویی بوده و حقیقت دارد.

گیاهان خوش یمن در فنگ شویی کدام گیاهان هستند؟

با ۵ عنصر کردن گیاهان، یعنی ایجاد تعادل بین عناصر آب، چوب، آتش، خاک و فلز در گیاه، می توان آن گیاه را به گیاهان خوش یمن فنگ شویی تبدیل کرد. توجه کنید کاکتوس هایی که دور خود تیغ دارند، از این قاعده مستثنی هستند و جزو گیاهان بد در فنگ شویی می باشند.

گیاهان مناسب اتاق خواب از نظر فنگ شویی کدام گیاهان هستند؟

گیاهان اکسیژن ساز در شب، از بهترین گیاهان مناسب فنگ شویی اتاق خواب هستند. اما بهتر است بخش های فنگ شویی اتاق خواب را به کمک نقشه پاکوآ و قطب نما پیدا کنید و فنگ شویی گیاهان را به طور دقیق در اتاق خواب اجرا کنید.

گلدان پنج عنصر چیست؟

گیاه یا گلدان پنج عنصر یعنی در ترکیب رنگ و عناصر سازنده گل و گلدان، ۵ عنصر آب، چوب، آتش، خاک و فلز وجود داشته باشد.

میزان امتیاز از راست به چپ افزایش می یابد.

میانگین امتیاز ۳.۷ / ۵. تعداد آرا: ۶۹

هیچ امتیازی ثبت نشده است. شما اولین امتیاز دهنده باشید!

این مقالات را هم بخوانید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصول مورد نظر خود را جستجو کنید.